Jag såg “JAS” bilder från svamputflyckt 19/1, och tänkte sådana ska jag plocka. Gick till en liten bokskog här uppe på Linderödsåsen, och jag letade och letade. Ja inte såg jag någon ostronskivling och nästan ingen annan svamp heller, jo jag hittade dessa vad det nu är ?
Växer på en björk, bild 1o. 2. nr.3 på en bok.
Hej Britt-Marie Jag var på Söderåsen i går och till ett ställe där det finns massor av lågor men inte en ända mussling däremot några trattisar. Men visst borde det finnas på Linderödsåsen men förutsättningen är ju att det finns lågor som har några år på nacken. De får tydligen inte vara för unga och inte heller för gamla så det gäller att ha tur eller känslan. Var var du? Kommer ihåg rätt många lågor vid Ylleröd, Bosarpsjön och Maltesholm. Åraviner har jag tyckt visat sig bra men då får man väl upp mot Rickarums hållet. Och nog tycket jag att du har en Fnöskticka en Björkticka och en Klibbticka på dina bilder.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.