0 348 visningar

9 svar

AFFE! på med svampögonen.

"JAS" Helsingborg

30 jan 2008 kl. 14:16

Hallå på dig Affe! Jag blev nyfiken på skinnet och så blev jag lite förvånad att du inte hade hittat några Musslingar för det bara skrek i min Musslingsradar när jag kollade in i Karlslundsparken. Vad göra jo sätta sig i bilden och kolla upp läget. Och visst är det Purpurskinn. OCH vist finns det Ostronmusslingar i parken. Så sätt dig i bilen och åk och skörda jag lämnade dem till dig säkert en 3-4 liter rensat. Du får kolla på bilderna den ena är en ren vägvisare om var lågan finns missar du den får du höra av dig. 0708-872523. :))))

vid ridhuset

0

Tina N Kolsva

30 jan 2008 kl. 14:37

Ha ha ha , tack för tipset.

0

Affe Nv Skåne

30 jan 2008 kl. 14:37

Hallå ja…
Så “långt” gick jag aldrig. Hade lillan med och begränsat med tid.
Får ta och åka tillbaks, kanske redan nu….

0

"JAS" Helsingborg

30 jan 2008 kl. 14:55

Ha ha på dig själv Tina. Du skulle bara våga, fast å andra sidan om du har lust att köra, vad kan det bli ca: 50 mil enkel resa? I så fall tror jag att Affe bjuder dig på dem. Till Affe får jag väl säga skynda på då så inte Tina hinner före.

0

Tina N Kolsva

30 jan 2008 kl. 15:34

Tänkte inte på dä

Åsså har vi sådan jädrans snöblask med is under. Förtur Affe.

0

"JAS" Helsingborg

30 jan 2008 kl. 20:35

Här har det varit hyfsat idag lite regn förståss men inget att gny över och nu är det stjärnklart +3g. Ja då får de bli Affes då men det är ju tusan att man måste åka 3 mil och peka på svampen för att han skall hitta den, jag får nog tigga en öring eller något av honom, han är ju storfiskare. :)

0

Affe Nv Skåne

30 jan 2008 kl. 21:47

Tina, jag hann först! ;)
Men kom du ner så tillagar vi den och avnjuter den tillsammans.

Tackar för den bilden JAS, hade jag gått 30 meter längre när ja var där sist så hade jag trillat på dom.
Hittade även lite annat kul, tyvärr haade jag fel kamera med mig och det började skymma. Får se om det blev någon lyckad bild iaf, då kommer dom senare.

0

Affe Nv Skåne

30 jan 2008 kl. 21:51

Dom andra som jag hittade tidigare var antingen söndersparkade eller passerat bäst före datumet.

Så mycket storfiskare är det tyvärr inte längre. Tiden räcker liksom inte till och att jobba ständig helg gör faktiskt inte saken bättre när man har familj att serva.
Men nog skall jag väl kunna skaga fram nån sur sillanacke till dej nån gång ;)
Tackar igen.

Kanske skulle vi ta en tur tillsammans?

0

"JAS" Helsingborg

31 jan 2008 kl. 08:47

Det löser sig Affe, just nu börjar jag få fullt upp, det sista ska knytas ihop för en månads turné med luftkuddeland som börjar den 10/2 i Borås/Jönköping och avslutas i Sundsvall/Hudik den 9/3. Jag försöker ju få tid själv att fiska men varenda gång denna vinter så har det blivigt ett skitväder med hård blåst eller storm när jag har planerat in en tid så pilkarna har inte ens blivigt blöta sedan i somras och inte ens då föresten för då var jag på ostkusten och där är det ju inget pilkfiske.

0

Tina N Kolsva

31 jan 2008 kl. 09:53

Va snabb du va Affe. Tack för erbjudandet, det är som sagt lite långt att åka.Ska till Brösarp och tävla i sommar, då är vi lite närmare.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone