0 342 visningar

8 svar

Växtforum

P3

30 jan 2008 kl. 18:43

Jag har under flera år letat efter ett forum där man kunde diskutera och få blommor artbestämda, som svampar här på forumet, men jag har inte hittat något som verkat bra. Och ungefär lika länge har jag tänkt att eftersom det inte finns något, så borde jag fixa till ett själv. Men det har aldrig blivit av, förrän nu.

Jag har precis fått någorlunda ordning på allt, så att det går att posta och skicka bilder. Om det finns några blommintresserade medlemmar här så är ni hjärtligt välkomna att bli beta-testare.

Jag har lagt in ett första inlägg med några blommor att artbestämma.

Forumet hittas på
http://www.blomakuten/forum

0

Länken?

Enelie, Linköping

30 jan 2008 kl. 18:49

Det vore kul att prova men länken funkar inte.

0

Länken?

P3

30 jan 2008 kl. 18:54

Ja just det…så här skall det vara förstås och inget annat:

http://www.blomakuten.com/forum

0

Länken?

"JAS" Helsingborg

30 jan 2008 kl. 19:09

Kul, jag kommer men inte nu.

0

Länken?

Enelie, Linköping

30 jan 2008 kl. 19:16

Hej!
Nu har jag varit inne och kollat lite i forumet. Jag får återkomma.
Jag hade lite svårt att navigera men det går säkert bra efter lite träning.

0

Länken?

Jan A

30 jan 2008 kl. 19:17

Du bör klargöra hur ett giltigt användarnamn ska se ut.  Det är inte roligt att alltid bli kallad ogiltig!

0

Jan A

Enelie, Linköping

30 jan 2008 kl. 19:27

Jag blev också kallad “ogiltig” ett antal gånger.
Men sedan kom jag på att jag var tvungen att går till att registrera mig innan jag blev “giltig”.
Sedan gick det att logga in.

0

Länken?

P3

30 jan 2008 kl. 19:29

Hittade inget sätt att beskriva hur ett giltigt användarnamn skall se ut, så just nu är alla restriktioner borta. Tror jag.
Det finns så mycket man kan välja att ställa in och justera…
Mycket lämnade jag kvar så som det var från början, för jag vet ännu inte riktigt vad alla valmöjligheter innebär.

0

Länken?

P3

30 jan 2008 kl. 19:37

Kom på att det inte står vad begränsningarna på uppladdade bilder är. Det trodde jag skulle visas automatisk. Ifall någon hade tänkt sig att ladda upp bilder, så är begränsningarna Max 900 x 900 pixlar, och max 256Kb.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone