Kvalitén ser ju rätt bra ut och det är samma pris som de tar på Willys här i Hbg. Jag tycker nog att det är ett rätt ok pris om som sagt svampen är bra, vissa dagar kan det mest se ut som sopor och då är det dyrt om de så kostar 1kr/kg. Ica Maxi här i stan tar 120:-/kg och i Moheda i Småland gav Pappa 55:-7Kg för kravodlade och det tycker jag är billigt. Sedan tycker nog jag att den egna plånboken och förnuftet får avgöra om priset är ok.
Ok, jag brukar aldrig plocka den svampen själv och har endast ätit den 1 gång när jag var och hälsade på min kusin i Valencia. Den var köpt i butik. Mycket gott, hon tillagade den som en sorts pastasås och blandade ned det i tagiatelle. Mums, helt veg. Däremot har jag stenkoll på priset på färska kantareller och trattkantareller när det är säsong.
Tack Enelie, håll ögonen öppna!
JAS 40 bagis i prisskillnad är ju ganska mycket pengar.
Har däremot stenkoll på vad
Kolla här Irene. http://www.funginova.se
Var på Willys idag samma pris och nu var det som Irene säger dags att köpa, de var alltså rätt torra, tur/kul att man har några burkar på lagret. :)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.