Nu har jag vaknat till liv igen…solen skiner och jag önskar verkligen att det full svampsäsong…Jag behöver hjälp av någon gällande hur man bäst tillreder torkad Goliatmusseron…Franco - har du nåt bra tips? (eftersom Franco lagar en vidunderlig mat…) Har sökt lite bland recepten och det verkar som enkelhet talar högst…Ni som är vana vid svampen…är det väldigt stor skillnad mellan torkad & färsk?
Låt den torkade goliatmusseronen ligga i blöt 4-5 timmar i ljummet vatten och tillaga den sedan på samma sätt som färsk. Den torkade goliaten har lite mindre smak än färsk, annars är det ingen större skillnad. Men även torkad goliat har en mycket speciell och tydlig smak.
En hel del tillagningstips på goliaten hittar du i länken:
http://goliatmusseron.blogspot.com/2008/01/recepttillagningstips-p-goliatmusseron.html
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.