0 240 visningar

18 svar

Anitha har du fått?

"JAS" Helsingborg

1 feb 2008 kl. 21:37

Har ditt paket kommit eller du kanske får vänta för det blev så stort så du får nog hämta ut det antar jag.

0

anithaumeå

1 feb 2008 kl. 22:14

JAS!
Nej, det har inte kommit. Jag får nog vänta med spänning till måndag. Jag bekräftar när det kommit och sedan kommer det något till dig från mig.

0

anithaumeå

1 feb 2008 kl. 23:34

JAS!
Kan du bl a tänka dig hemlagad hjortronsylt utan konstgjorda tillsatser?

0

Anitha

"JAS" Helsingborg

2 feb 2008 kl. 09:22

Absolut, Hjortronsylt köpte jag igår, Önos bara skit igentligen 30% hjortron resten socker och kemikalier men ok den är bättre än många andra märken med smakförstärkare och färgämnen och annat skit. Så du får Absolut, Hjortronsylt köpte jag igår, Önos bara skit egentligen 30 % hjortron resten socker och kemikalier men ok den är bättre än många andra märken med smakförstärkare och färgämnen och annat skit. Så du får gärna sända mig lite av det gyllene guldet från norr. Om du tycker att det är lite grumligt i burkarna så är det sporer som frigjorts vid tillagningen och inget att oroa sig för, det varierar lite från tillfälle till tillfälle har ju med hur “mogen” svampen har varit vid plockningstillfället antar jag.ärna sända mig lite av det gyllene guldet från norr. Om du tycker att det är lite grummligt i burkarna så är det sporer som frigjorts vid tillagningen och inget att oroa sig för, det varierar lite från tillfälle till tillfälle har ju med hur “mogen” svampen har varit vid plockningstillfället antar jag.

0

Anitha

anithaumeå

2 feb 2008 kl. 09:33

Bra!
Egentligen skulle jag vilja skicka lite renkött också, men vet inte hur det ska gå till utan att det blir förstört, om du kommer på en metod el om någon annan gör det. Så skriv och tipsa.
I så fall får du renkött om det passar smakmässigt. Jag har fått intrycket att du är lite av en gourmet.
Hör av dig

0

Anitha

anithaumeå

2 feb 2008 kl. 09:35

Det ska ju stå JAS i början och inte Anitha

0

Anitha

"JAS" Helsingborg

2 feb 2008 kl. 10:50

Hej Anitha! Det räcker utmärkt med hjortron och så är det så att jag har inte ätit en köttbit sedan 1972 så renskaven får du knapra på själv så äter jag svampen och hjortrona duger utmärkt bra till mig:)

0

Anitha

anithaumeå

2 feb 2008 kl. 11:30

JAS!
Ja, det kommer jag ihåg nu, att du är vegetarian.
Jag skickar med en torkad svamp som ingen har pratat om i större utsträckning. Du får väl se vad som kommer.¨
Hoppas att du har skrivit din adress, eftersom jag inte har den.
Annars kan jag få den av Nada.

0

Anitha

Åsa

2 feb 2008 kl. 11:49

Jag vill på inget sätt vara gnällig och unnar väl anitha och JAS att ha den här konversationen på forumet. Men jag tror att detta tyvärr kan bli en fortsättning där flera avhandlar rätt privata saker med ett flertal inlägg i samma fråga på forumet av relativt föga intresse för den stora massan av besökare här. Visst en kort fråga med ett kort svar stör inte, men börjar det handla om 5-10 inläg om samma sak mellan endast två parter så kan det bli lite tråkigt.

För såna här frågor är det väldigt bra att utbyta varandras e-post adresser och ta det den vägen.

0

...

...

2 feb 2008 kl. 12:34

Det kan ju vara så att man inte vill ge ut sin adress, men jag förstår vad du menar.

0

...

Åsa

2 feb 2008 kl. 13:49

På Yahoo ordnar men en egen e-post adress på mindre än 5 minuter helt gratis. En sån adress är utmärkt att använda på allmänna forum om man är rädd för att ens vanliga e-post adress ska missbrukas om man lämnar ut den.

0

ÅSA

anithaumeå

2 feb 2008 kl. 14:22

Det ligger en del i det du säger.

Fast å andra sidan så är det inte första gången det har skett många turer mellan enskilda personer och inte sista heller, skulle jag tro.

En aspekt till att beakta är, att du väljer ju själv vilka inlägg du vill öppna och läsa.
Är inlägget ointressant, då går jag ju inte in på det något mer.

0

jag tycker

buffy

2 feb 2008 kl. 15:17

Jag tycker det är ok med “personliga” svamprelaterade inlägg så som de förekommer på det här forumet. Det är väl onödigt yxigt att sitta med (t ex) yahoo mail öppen och hålla på o uppdatera inkorgen för ngra meddelanden som dessa nu mellan JAS o Anitha.

0

jag tycker

Sofia, Skåne

3 feb 2008 kl. 01:25

Denna tråd är ju riktad från JAS till Anitha. Man förstår ju av rubriken att det är något mellan dem två. Det är glädjande att två forumsmedlemmar byter svamp och dylikt med varandra! Nog tycker jag att vi här på forumet, kan tillåta sådant i en separat och för detta ändamålet skapad tråd. Live and let live!

0

Till alla

"JAS" Helsingborg

3 feb 2008 kl. 11:28

Tjhooo skit i Yahooo! Om vi inte skulle snacka med varandra så dör ju forumet eller?????

0

Till alla

cicki T Belgien

3 feb 2008 kl. 13:02

Håller med JAS!

0

Till alla

Annette L, norr om Sthlm

3 feb 2008 kl. 15:40

Jisses, jag har varit med ett par, tre år här och vi har gått igenom allt från hur man skall fotodokumentera svampen…med tändsticksask som mått eller krona, en svensk på Jylland ;=) privata sjukdomar, svampdejter, sälja svamp - både svart, vitt & grått, recept på “fel sida på svampguiden” mykolog eller inte, svampkunnande i norra eurupa kontra södra…trattisar, gula kantareller, KalleJohan, JAS har rätt - forumet dör om vi inte kan prata om mer än mykologi…det är ju det levande forumet som gör att jag återkommer även i snökaoset…

0

Till alla

.

3 feb 2008 kl. 15:58

Yadda,yadda,yadda….......

0

Till alla

GretheF Skåne

3 feb 2008 kl. 15:59

Låt alla ha det trevligt med småprat om lite av varje

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone