0 435 visningar

11 svar

Nu blev jag arg igen. Ingen ren svamptråd!

"JAS" Helsingborg

6 feb 2008 kl. 21:50

Ja det är förskräckligt detta med cancerogena ännen i svampen (stenmurklan) med flera. Men hur kan Livsmedelsverket säga till oss att vi inte bör äta den när det fortfarande är tillåtet av staten att sälja cigg och annan tobak och tillåta färgämnen i mat och godis, man vill ju bara bli JÄTTEFÖRBANNAD över denna dubbelmoral. Och så skall man sänka växthusgasutsläppen men 30 % med att hölja bensinpriserna när de absolut största utsläppen av dessa gaser sker genom kalhyggen. och om man synkroniserade ljussignalerna med en grön våg som det var ex. genom Uppsala för många år sedan så hade utsläppen minskat men minst 40% utan andra åtgärder. BUU för politikernar oförstånd och låt oss få äta murklor minst 3 gånget om året utan ångest!!!

0

buffy

6 feb 2008 kl. 23:00

Livsmedelsverket borde kräva att transfettsinnehållet i livsmedel deklareras, tycker jag. Tobak är väl inget livsmedel! Och det är inte förbjudet att äta murklor eller att handla med eller inneha murklor heller =D När det gäller koldioxiden så tror jag det handlar mkt om vem/vad som är lättast (minst kostsamt) att klämma åt, privatbilister eller skogsindustrin.

0

Gräsrot

6 feb 2008 kl. 23:05

Varför blir du förbannad, du blir bara arg? Vi har troligtvis de politiker som vi förtjänar. Vad hjälper det att inte äta kött och ropa i garderoben? Vill man ha ändring så får man allt börja hos sig själv. Då menar jag inte att inte äta kött och annat trams. Men som vanlig så är det Någon Annan som får fixa det.

0

Gräsrot

"JAS" Helsingborg

7 feb 2008 kl. 08:45

Vad är det med dig egentligen, är det du som är “Någon annan”?? Själv gör jag så gott jag kan och överlåter det inte till någon annan. Att jag inte äter kött verkar störa dig väldigt mycket, om du har ett enda bra argument för att konsumera och producera animaliska produkter så är du välkommen att redovisa dem. Eller skall du överlåta det till “Någon annan”?

0

Gräsrot

Gräsrot

7 feb 2008 kl. 09:55

Nej, jag är inte Någon Annan. Jag låter Någon Annan göra det idag. Men vad hjälper det att bli arg man blir bara förbannad. Jag störs inte av att du inte äter kött. Tycker bara det verkar löjligt. Vadå sila mygg och svälja kameler. Du äter inte kött för miljöns skull. Men du kör/åker bil. Gissar att du tar en tur med flyg också. Du använder väl el. Den fina kameran som du tar de fina bilderna med har säkert påfrestat miljön i överkant. Vad hjälper det att skrika i detta forum hur galet allt är. Vill man ha en ändring så är det allt att man får börja med sig själv. Det kan vara en start att skrika här, men sen då? Snälla bli inte arg. Jag vill inte dig något ont. Jag vill bara reta upp dig lite. Det kanske blir något vettigt av det. Vill också på samma gång tacka för de fina bilderna du visar upp. Kommer inte att skiva mer i denna “tråden”. Låter Någon Annan i så fall ta vid. Önskar dig en tevlig framtid.

0

Gräsrot

Anithaumeå

7 feb 2008 kl. 11:16

Gräsrot, va synd att du använder en anomym signatur. JAS, han står för sin åsikt, vi vet vad han heter och var han bor. Ett inlägg blir mer taget på allvar om man står för sitt uttalande.

0

Gräsrot

sofia, skåne

7 feb 2008 kl. 19:12

Håller med Anitha!

0

Gräsrot

buffy

7 feb 2008 kl. 22:23

Om JAS kör bil och tar foton med en miljöovänligt producerad kamera, så är det väl jättebra att han inte äter kött OCKSÅ??

0

Gräsrot

"JAS" Helsingborg

8 feb 2008 kl. 08:47

Ja nu känns det bra att jag har väntat med att köpa “Miljöbil” och har kört vidare med min Dieselbil. Jag har länge varit skeptisk till det “Miljöbränsle” som framställs på bekostnad av regnskog och liknande. Om ni inte såg nyheterna nu på morgonen så tar det ca: 430 år för etanol framställt på före detta regnskogsmark att bli miljövänlig med tanke på att övriga utsläpp på produktionsytan osv.

0

Gräsrot

Affe Nv Skåne

8 feb 2008 kl. 13:47

Hur är det man brukar säga…
Summan av lasterna är konstant…

Ligger något i det.

0

Gräsrot

cicki T Belgien

8 feb 2008 kl. 14:28

Vad hände med raps/ryps/solros/olja ist f diesel? En kompis tankade sin diesel med detta, bilen doftade/STANK som den värsta McDonalds men motorn purrade.

0

Gräsrot

!

8 feb 2008 kl. 21:03

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone