0 801 visningar

7 svar

scharlakansröd vårskål

GG

7 feb 2008 kl. 18:21

Hittade årets första scharlakansröda vårskål Lyste så grant på en mossbeväxt pinne vid vägkanten Tyvärr var kameran hemma

0

gunhild Västerbotten

7 feb 2008 kl. 18:51

Var bor du GG?

0

Elisabeth Jansson

7 feb 2008 kl. 19:30

Jag svarar för GG vi bor i Gullspång nära Vänern hoppas att du inte tar illa upp GG.
Elisabeth

Ut och fota Våren är i antågande!

0

gunhild Västerbotten

7 feb 2008 kl. 21:24

Gissa om jag blev lycklig när jag hittade denna svamp vid älven, den är inte så vanlig här uppe hos oss.

0

Alf Pallin

7 feb 2008 kl. 22:20

Vilken vacker bild på en vacker svamp.

0

Gunhild

GG

8 feb 2008 kl. 08:38

Tack för bilden Gunhild Precis så såg min ut också Den är inte vanlig hos oss heller Det är först på senare år som vi hittat några ex i Gullspång Tidigare har vi åkt på vårexcusion åt Kinnekullehållet för att se den

0

Kinnekulle

gunhild

8 feb 2008 kl. 08:46

Där har jag också varit på svamputflykt. Där var underbart och mycket att se, men fy vad mycket fästingar det fanns där.
Det var nog där jag fotade detta skinn.

0

Kinnekulle

GG

8 feb 2008 kl. 10:23

Rutskinn på ek?
Ja det är vackert på Kinnekulle och många rara svampar när den tiden kommer

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone