Bild nr. 6:
Jag hade en fråga om en liknande. Jag trodde att det var ett förstadium till purpurskinn. Jag fick svar att det kunde vara det eller blödskinn.
(Tyvärr så försvann det violetta i mitt foto men i verkligheten såg den ut som din.)
Det kanske är samma?
Tack Hans för dina höga tankar om mina kunskaper. Det är stinkmussling och lila mussling som jag har på mina bilder. Jag köper förslaget om purpurskinn. En fråga, växer det vidare och lyfter från lågan lite, nu är det ju verkligen resupinat? Tror jag måste fråga Jan om domherren.
Jag vet inte om de här bilderna kan ge dig någon vägledning (från samma stubbe som tidigare.)
Jag får för mig att det är samma sorts svamp och att den börjat resa sig.
Domherren kanske ruggar upp sig för att få in luft mellan fjädrarna så att han kan hålla värmen bättre?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.