0 232 visningar

8 svar

Lite smått

Tina N Kolsva

11 feb 2008 kl. 09:11

o gott från söndagens utflykt.
Till bild 1 vill jag säga: Det är en konst att bli vacker sedan man gått ur tiden.
Bild 2 En rejäl sittplars.
Bild 3 Dagens färgklick.

0

Jan A, Uppsala

11 feb 2008 kl. 09:26

Snyggt!  1. Även en gamling kan grönska.  Sedan länge mitt sista hopp!  2. Vattenanknytning har också sittplatsen på min bild.

0

Tina N Kolsva

11 feb 2008 kl. 12:30

Det skulle vara en njutning att gå på den toan. Köpte du den Jan?

0

Jan A, Uppsala

11 feb 2008 kl. 12:51

Nej Tina, den fanns på en antikmässa under tidigt 70-tal och jag hade inte så mycket pengar då - eller eget hus. Nu har jag hus - och inga pengar!  Men visst är den inbjudande…

0

Bo E

11 feb 2008 kl. 18:31

Där var den igen!

Det är väl samma på din bild 3 som bild 1 under “dagens utflykt bland tickor”.
Nån liten mussling eller…?

0

gunhild

11 feb 2008 kl. 19:31

Tvåan och trean kan jag nog lukta mig till.

0

Lite smått till Bo - Gunhild

Tina N Kolsva

12 feb 2008 kl. 09:18

Till Bo
Nej inte samma den är lilamussling.
Den här är gul.

Till Gunhild

Vad menar du med att “lukta dig till”?

0

Lite smått Tina

Gunhild

12 feb 2008 kl. 09:22

Klibbtickan kan man väl ta på lukten liksom stinkmusslingen.

0

Lite smått Gunhild

Tina N Kolsva

12 feb 2008 kl. 11:10

Misstänkte att det var den lukten du var ute efter.Det tyckte jag med. Men de här gula raringarna har varken lukt eller doft.Har tagit in dem i värmen för att se om det med dem som med dofttickan att det kommer fram vid torka.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone