0 194 visningar

10 svar

Vårtecken AHD

gunhild

14 feb 2008 kl. 14:07

Visst är det skönt när solen återvänder. Allt får så fina färger, kanske också beroende på mina bruna glasögon.
Nu börjar snö och is lätta från tickkropparna.
Visar några vårtecken.

0

Tina N Kolsva

14 feb 2008 kl. 14:34

Finfina bilder Gunhild.

Mera vårtecken, ös på det är skönt att se dem.

Kanske det här inte är ett vårtecken men den satt o värmde ryggen i kvällsolen.

0

Gula

14 feb 2008 kl. 14:41

Vet inte hur mycket vårtecken det är men inte ser det ut som vinter iaf.!!

0

gunhild

14 feb 2008 kl. 15:42

Tänkte lägga in fler bilder bl.a. rätsidan på tickan på tredje bilden,men mitt internet strejkade just då. Önskar att jag kunde förmedla det porlande ljudet av smältvattnet som rann mellan istapparna. Jag skulle också vilja ha ett förslag på vilken ticka jag har på bild som växte resupinat på en björkstubbe, runda plättar med hål i.

0

Jan A, Uppsala

14 feb 2008 kl. 16:28

Den tyx iaf med gott resultat försöka likna en tornuggla!

0

Vilken pippi?

Hans v E

14 feb 2008 kl. 19:56

Vet någon vad det är för fågel?

0

Gula

14 feb 2008 kl. 21:26

Nötväcka?

0

Gröna

14 feb 2008 kl. 21:41

NEJ! Det är en häst!! En ut och invänd!

0

Tina N Kolsva

14 feb 2008 kl. 21:47

Du har så rätt gula. Den sitter ofta på taket till fröstugan och lurar. Här om dagen fick jag öppna balkongdörren och sticka ut kaneran innan den flög sin kos.Vi har de här åxå.

0

Affe Nv Skåne

14 feb 2008 kl. 23:09

Gick en långtur med lillan idag här i samhället.
Vildkaprifolen har kommit väldigt låååångt, såg björk med musöron samt en del andra träd & buskar med spruckna knoppar. Känns lite fel trots allt, hur skönt det än är.
Satt ute i över 2 timmar och mös i eftermiddagssolen när lillan lekte. t-shirt, tunn långarmad tröja och en tunn höstjacka gjorde att jag svettades ganska så bra, jackan var uppknäppt hela tiden.
Trädgården har kommit igång bra också, gräset skulle behövas och klippas.

Visst är det härligt men något tidigt.

0

Enelie, Linköping

14 feb 2008 kl. 23:18

Det låter väldigt vårlikt Affe.
Det gör att man får hoppet tillbaka.

Här har det varit något minus idag och en snålblåst som tränger igenom märg och ben. (Samt hög luftfuktighet.)
Inte speciellt vårlikt men det är säkert på gång här också snart.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone