Hej Hans v E* intressant med Klyvporing, vet nästan på exakt var den är hittad får kolla upp det i vecka 11. Och du tror inte på Borstticka? Var lite fundersam eftersom alla Borsttickor i området är starkt algangripna och så hittar jag några som är helt fria från angrep, men nog liknar de Borsttickor men du menar att unga Björkmusslingar ser ut på detta viset?
Ja jag tror det. Under inlägget “Blickfång” har Tina N Kolsva ochså björkmussling. Det är bl. a. den bruna kanten som också syns på din bild JAS som får mig att tro det. Plus att porerna ser ut att börja sträcka sig till “labyrinter”.
Sista bilden påminner om EG:s förslag stubbdyna (i sitt konidiedstadium vill säga!) men nog kan man se porer så det är en för mig okänd ticka.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.