Jag har svårt att tro de för det har hänt att jag har haft matsvamp i korgen och sedan hittat kanelspindelskivlingar ex.vis, men det är väl inget att rekommendera.Man bör ju vara helt klar över vad man plockat så inga förväxlingar sker sedan, hemma i köket. Bäst är väl att ha en påse med som man kan lägga giftsvamparna/ färgsvamparna i.
Få se om du får svar på om din fråga,
” blir matsvampen oätlig om den ligger tillsammans med oätlig ” ?
Mjölkförpackningar, tja, som du sa så ska dom diskas (miljöovänligt), men det blir dom ju inte större av. Vi som dricker vin ur kartong (observera att det är onyttigt med för många glas om dan - men ibland gott!) har ett mycket bättre alternativ. Skär bort kranlucksidan och simsalabim! Kartonger som rymmer nåt! Och jag använder såna som tidskriftssamlare också, för t.ex. SMT, SBT och andra i samma format.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.