0 317 visningar

9 svar

i vøntan på svamp...

Trompette des Morts

21 feb 2008 kl. 11:58

har jag nu planterat hela växthuset med potatis, solist. blir intressant att se vad kilopriset är på torget när det att dags att skörda. någon annan som är igång med potatis ?

0

Lena M

21 feb 2008 kl. 12:54

Nej , men tomater, purjolök, chile och paprika har jag sått.
Sätter du pot. i hinkar eller direkt i jorden ???

0

gunhild

21 feb 2008 kl. 13:06

Jag har planterat om mina krukväxter,det närmaste plantering jag kan komma. Vi har som bästa delen av vintern nu här uppe i Norr.

0

Tina N Kolsva

21 feb 2008 kl. 13:42

En bonde blev bjuden på kalas nästkommande lördag, och svarade så här:

Kan jag så,så kommer jag inte, men kan jag inte så, så kommer jag.

// Det var säkert mellan hägg o syren.

0

Evus

21 feb 2008 kl. 13:47

Den var bra Tina.

Jag håller på som bäst att planterar om mina övervintrade pelargoner, har även satt lite sticklingar.

Det är en härlig tid som väntar nu.

0

Maric

21 feb 2008 kl. 15:11

Nopp.
Men var nere och rensade i växthuset häromdagen och blev förvånad hur pass varmt det var där ändå.
Men nätterna är ff för kyliga.
Men snart så sätter jag igång :-)

0

sofia, skåne

21 feb 2008 kl. 16:25

Jag har planterat frö från en okra frukt. Den ska visst vara svår att odla, så det blir en utmaning.  Något har grott i krukan, men jag tror att det bara är ogräs. Det är så gott med okra i grytan!

0

i väntan på svamp...

Trompettes des Morts

21 feb 2008 kl. 17:21

sätter potatisen direkt i jorden i växthuset och täcker sedan över med svarta plastsäckar. potatisen är så förgrodd innan så att den vaknat till liv.
har aldrig provat att sätta så tidigt, så detta är ett experiment.
men har väl pillat ner runt 3-4 kg sättpotatis.
och tänk för ett år sedan var här full snöstorm och 40 cm snö utanför växthuset.

0

Lena M

21 feb 2008 kl. 17:44

Är det en tidig sort du satt för jag förmodar att du skall ha växthuset till annat sedan ?

Ett gång lät jag lite potatis vara kvar i jorden på hösten och täckte den med mängder med löv och på nyårsafton grävde jag upp den och kunde äta nyskördad.

0

Trompette des Morts

21 feb 2008 kl. 18:03

jo det är en riktigt tidig sort, solist heter den. planen är ju att där så skall vara plats till tomater och gurkor i växthuset i början mitten på maj.
skördade också potatis utomhus här i veckan då en del blivit kvarglömt från i höstas och kom upp när utomhuslandet grävdes. är det inte tjäle i jorden så är det ju faktiskt bästa sättet att vinterförvara potatis på !

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone