0 508 visningar

4 svar

Mycel till ostronskivning

Ann-Britt

24 feb 2008 kl. 15:18

Ursäkta att jag börjar på en ny tråd om detta ämne.
Jag riktar mig främst till Elisabeth och frågar om hon har något mycel till salu och vad det då kostar. Det var lite stora förpackningar där du Lotta köpt och jag har inte fått svar på om man kan köpa mindre.
Annars kanske någon annan har förslag på var man kan köpa.

0

Bengt

24 feb 2008 kl. 18:46

Det verkar vara ett stort intresse för ostronskivlingsodling så jag tänkte ta fram en mindre förpackning mycel på 1 liter, den kan man skicka med posten som brev om intresse finns,kostar 150:- inkl frakt
Det tar 4-5 veckor att odla fram det men den som väntar på nåt gott….
Bengt Tynderö Svamp

0

gunhild umeå

24 feb 2008 kl. 18:58

http://www.tynderosvamp.se/
Kolla in Tynderös hemsida. Du Bengt, hälsa till Maria och fråga om hon minns när vi gick svampkurs på Hussborg. Vi åkte vägen om er när vi skulle hem till Norrland.

0

Birgitta D

24 feb 2008 kl. 20:28

Hussborg utanför ljungaverk? Där har jag bott.

0

Hussborg 1992

gunhild Västerbotten

25 feb 2008 kl. 09:18

Ja just där Birgitta. Sista veckan i augusti 92 var jag där på svampkurs. Ett jättefint ställe med mycket historia från vildhussens dagar. Min rumskompis hette Ulla Maj från Ludvika. Olrog som spelade nyckelharpa, Elisabeth från Lillterrsjö och dom två trevliga tjejerna (Anita från Mantorp och Ina från Linköping) kommer jag speciellt ihåg. Sen var där också med en lång kraftig skäggig typ från tallhedarna i Norr. Och vilka lärare vi hade, Hans, Stig, Elisabeth och Pelle. Vad roligt det skulle vara att höra om allas svampintresse hållit i sig genom åren. Kul om någon känner igen sig.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone