0 399 visningar

19 svar

Lås om er ordentligt

Tina Nordberg Kolsva

28 feb 2008 kl. 09:32

det har jag lärt mig. Upptäckte igår kväll att mitt smyckeskrin är rensat, plus några andra silverföremål.Det känns för jävligt.Inte för att det hör hit men ta det som en varning,man behöver inte gå långt från huset för att någon ska våga sig in.

0

Lena M

28 feb 2008 kl. 11:22

Ja du Tina i dagens samhälle måste man nog vara på sin vakt, jag låser dörren när jag går till växthuset eller gör annat på tomten. Visst är det sorgligt !

0

Irene A

28 feb 2008 kl. 18:03

Jag lider med dig Tina - det är så kränkande att veta att någon gått och rotat i ens tillhörigheter. Dessutom blir man extra förbannad för att det är så onödigt, när sakerna som stjäls i regel har mycket större värde för ägaren än för tjuven.

0

EG

28 feb 2008 kl. 19:18

Håller med föregående talare man blir så kränkt o så fb

0

Sofia, Skåne

28 feb 2008 kl. 22:09

Menar du Tina, att någon gick in i huset och länsade, när dörren var olåst och ni var hemma? Eller hur gick det till? Jag känner verkligen med dig.

Här i Malmö är det taggtråd som gäller, ni kan inte ana hur illa det.

0

Enelie, Linköping

28 feb 2008 kl. 22:23

Man blir verkligen kränkt när någon gör så här.
Det du har blivit av med har ju troligen också ett mycket stort affektionsvärde för dig.

(Jag har alltid levt med olåst dörr förrut. Ända tills en granne råkade ut för något liknande som du har gjort. Mitt på dagen och de gick bara över till grannhuset helt kort. Nu har jag låst t.ex. om jag är på baksidan av huset och jobbar.)

0

Affe Nv Skåne

28 feb 2008 kl. 23:13

Det är inte klokt….
Lider med dig Tina.
Att det skall vara så svårt att skilja på mitt och ditt.

Sofia, Skåne - Jag är väl medveten om hur illa det är, flyttade från Landskrona förra våren där det utvecklats till rena “Gangstacity”.

0

NadaL, Umeå

29 feb 2008 kl. 07:44

Jag har råkat ut för samma sak för några år sedan och vet hur det känns.Man växlar mellan ledsen,kränkt och förbanad i flera dagar.Hemskt!Som tor är,går livet vidare och man har lärt sig en läxa för livet.
Jag lider med dig Tina.

0

Tina Nordberg Kolsva

29 feb 2008 kl. 08:26

Hej,
det känns så oerhört Skönt att känna ert varma stöd.Kan inte på dagen säga när det skedde men helt säker på att jag var hamma och sonen sov eller var i duschen.Skrämmande att tänka på vad som kunde ha hänt om han hade överraskat tjuven/arna.Alla mina guldsmycken o vigselringar, alla minnen efter mor o mormor, bröllops o födelsedags gåvor är borta. En del har jag inte ens hunnit använda.Två av våra grannar och en ca 2 km härifrån fick åxå påhälsning i samma veva.
Är det någon som har tips om hur man värderar sina smycken.

Tack

0

Åsa

29 feb 2008 kl. 10:08

Försäkringsbolaget samarbetar säkerligen med någon, Folksam gör det ex. med guldfynd. Leta efter foton där smyckena kan synas och rita bilder.

0

Maric

29 feb 2008 kl. 18:17

Vet hur det känns.
Jag hade inbrott i min lägenhet för ett antal år sedan (bodde på bottenvåning).
Varenda rum hade de gått igenom, varenda garderob.
Förlorade massor. Tv´n, video, stereo, ärvda smycken.

0

Enelie, Linköping

29 feb 2008 kl. 23:39

Jag riktigt ryser när du berättar det här. Mina grannars barn var ensamma hemma när de råkade ut för stölden. Det är otäckt när man tänker på det efteråt.
Det måste kännas som en stor sorg att bli av med dinna minnen. De har ju inget känslomässigt värde för tjuven men betyder enormt mycket för dig.

Hur du värderar/försäkringsfrågor m.m.:
Jag vet inte om den här sidan kan vara till någon hjälp. Kanske? (De verkar i alla fall inte ta hänsyn till affektionsvärde i föräkringar när jag kollade här. Tråkigt.)

http://www.konsumenternasforsakringsbyra.se/content.asp?s=s&avd=start&menu=FRAGORSVAR

0

Brittis NV skåne

1 mar 2008 kl. 12:50

Fy så otäckt Tina!!

Min syrra, som bodde på bottenvåningen utan balkong. Låg på sängen o vilade, hon trodde att hon aldrig somnat, ni vet när man bara slaappnar av. När hon kom upp var pass, plånbok och alla bankkort som legat på köksbordet borta…snacka om otäckt! Ngn har helt enkelt gått in genom ytterdörren ut i köket tagit allt, gått ut och stängt dörren igen efter sig!!! Hon låg typ 3 meter från köket m öppen dörr…. fräcka är dom!
Har Du lyckats göra en ordent´lig anmälan?

0

Affe

Sofia, Skåne

1 mar 2008 kl. 15:39

Som barn bodde jag utanför Landskrona och gick på Tuppaskolan. Det var rena idyllen. De minnen vårdar jag ömt. Svunna tider som vi aldrig mer kommer att uppleva!

0

GretheF Skåne

1 mar 2008 kl. 15:48

Jag tyckar synd om dig det tar tid innan du kommer över detta , till alla dom sa på tv att det är guld och silver dom går efter just nu så akta er .

0

Sofia, Skåne

Affe Nv Skåne

4 mar 2008 kl. 16:11

Ja tyvärr är det svunna tider… :(

0

Sofia, Skåne

Charina Halland

6 mar 2008 kl. 11:45

Inbrott är för jävligt. Har själv varit utsatt för detta 1984 så jag vet.
Men det som gör mig mest förbannad är när människor som blivit utasatta för detta, “saltar” listan på vad de blivit bestulna på. Senaste gången jag hörde om detta var på mitt jobb för ett par veckor sedan.
“-Dvdn som som inte funkar längre fick åka med i “inbrottet”“..
Va fan säger man?Jag blev mållös! Inte undra på att premierna är skyhöga..
Vid mitt eget inbrott 84 fick jag höra att ” Du la väl till lite extra, va?”... Idioter finns det gott om!

Fota era grejjer o lägg in i en särskild pärm så att ni vet om ni skulle blir utsatta.

0

Sofia, Skåne

Charina Halland

6 mar 2008 kl. 11:47

Har mina grejer inlåsta i vapenskåpet. Nyckeln dit har jag med mig om jag går ut.

0

inbrott

Lena M

6 mar 2008 kl. 16:23

Är det verkligen så illa att folk ljuger för att få ut mera än de är berättigad till så är det sorgligt, men i dagens samhälle blir man snart inte förvånad över något.

0

inbrott

Charna Halland

7 mar 2008 kl. 08:08

Tyvärr så är det så.
Likadant med en del småskador på bilar. “-Jag körde på en grävling.”........(!)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone