det har jag lärt mig. Upptäckte igår kväll att mitt smyckeskrin är rensat, plus några andra silverföremål.Det känns för jävligt.Inte för att det hör hit men ta det som en varning,man behöver inte gå långt från huset för att någon ska våga sig in.
Man blir verkligen kränkt när någon gör så här.
Det du har blivit av med har ju troligen också ett mycket stort affektionsvärde för dig.
(Jag har alltid levt med olåst dörr förrut. Ända tills en granne råkade ut för något liknande som du har gjort. Mitt på dagen och de gick bara över till grannhuset helt kort. Nu har jag låst t.ex. om jag är på baksidan av huset och jobbar.)
Hej,
det känns så oerhört Skönt att känna ert varma stöd.Kan inte på dagen säga när det skedde men helt säker på att jag var hamma och sonen sov eller var i duschen.Skrämmande att tänka på vad som kunde ha hänt om han hade överraskat tjuven/arna.Alla mina guldsmycken o vigselringar, alla minnen efter mor o mormor, bröllops o födelsedags gåvor är borta. En del har jag inte ens hunnit använda.Två av våra grannar och en ca 2 km härifrån fick åxå påhälsning i samma veva.
Är det någon som har tips om hur man värderar sina smycken.
Tack
Jag riktigt ryser när du berättar det här. Mina grannars barn var ensamma hemma när de råkade ut för stölden. Det är otäckt när man tänker på det efteråt.
Det måste kännas som en stor sorg att bli av med dinna minnen. De har ju inget känslomässigt värde för tjuven men betyder enormt mycket för dig.
Hur du värderar/försäkringsfrågor m.m.:
Jag vet inte om den här sidan kan vara till någon hjälp. Kanske? (De verkar i alla fall inte ta hänsyn till affektionsvärde i föräkringar när jag kollade här. Tråkigt.)
http://www.konsumenternasforsakringsbyra.se/content.asp?s=s&avd=start&menu=FRAGORSVAR
Fy så otäckt Tina!!
Min syrra, som bodde på bottenvåningen utan balkong. Låg på sängen o vilade, hon trodde att hon aldrig somnat, ni vet när man bara slaappnar av. När hon kom upp var pass, plånbok och alla bankkort som legat på köksbordet borta…snacka om otäckt! Ngn har helt enkelt gått in genom ytterdörren ut i köket tagit allt, gått ut och stängt dörren igen efter sig!!! Hon låg typ 3 meter från köket m öppen dörr…. fräcka är dom!
Har Du lyckats göra en ordent´lig anmälan?
Inbrott är för jävligt. Har själv varit utsatt för detta 1984 så jag vet.
Men det som gör mig mest förbannad är när människor som blivit utasatta för detta, “saltar” listan på vad de blivit bestulna på. Senaste gången jag hörde om detta var på mitt jobb för ett par veckor sedan.
“-Dvdn som som inte funkar längre fick åka med i “inbrottet”“..
Va fan säger man?Jag blev mållös! Inte undra på att premierna är skyhöga..
Vid mitt eget inbrott 84 fick jag höra att ” Du la väl till lite extra, va?”... Idioter finns det gott om!
Fota era grejjer o lägg in i en särskild pärm så att ni vet om ni skulle blir utsatta.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.