0 287 visningar

9 svar

Låga igen? löv

Enelie, Linköping

7 mar 2008 kl. 00:22

Låga av lövträd.

Storleks ex. 2½x2cm och lövtunn.
När de torkar så tappar de den orange-röda färgen.

3 bilder.

0

På samma låga, Krös

Enelie, Linköping

7 mar 2008 kl. 00:26

På samma växte de här krösen. De går väl inte att gissa på bara utav en bild men jag bifogar dem.

3 bilder.

0

anithaumeå

7 mar 2008 kl. 06:41

Hej Enelie!
JAg vill bara gratulera dig till alla fina bilder du visar oss här på forumet. JAg känner din fotoglädje. Fortsätt, det går inte att sluta.

0

gunhild Västerbotten

7 mar 2008 kl. 08:48

Jag gissar sammetsöra och snurrkrös. En fråga…när sover ni egentligen? Gomorron på er i alla fall. I dag har vi toppenväder igen, solen skiner från en klarblå himmel. Natten har varit blåsig och det har snöat. minus 6 just nu.

0

Enelie, Linköping

7 mar 2008 kl. 22:24

Tack Gunhild!
Jag funderade på om det kunde varit ett ekkrös men jag har tittat på fler bilder och det är nog inte så troligt.

0

Enelie, Linköping

7 mar 2008 kl. 22:27

Tack Anitha för komplimangen!
Vist är det en härlig glädje i fotandet men nu vet jag inte när jag får tillfälle nästa gång.
Jag hoppas att du känner samma sak nu och har tid att gå ut på fotosafaris.

0

anithaumeå

7 mar 2008 kl. 23:01

Hej Enelie!
Nada och jag är ute så gott som varje dag i flera timmar. Det känns som en kvart varje gång.
Vi klättar, kryper, kanar och skrattar. Folk som passerar, frågar vad vi har för oss.

I dag har vi fyndat sådant som vi aldrig sett förut. Kul,kul

0

Enelie, Linköping

7 mar 2008 kl. 23:07

Så härligt ni verkar ha det!
Det är synd att det är så långt upp till er annars så skulle jag gärna hänga med på en tur.

De förbipasserande verkar ju bli roade också :)
Delad glädje är dubbel glädje.

0

Låga igen? Anitha

gunhild

7 mar 2008 kl. 23:16

Min limerick passar in på er.
En svamptokig dam ifrån Grubbe
Knäböjde,fotande svamp vid en stubbe
Hon skulle minsann dom på forumet bräcka
Ha Ha ditåt ligger inte Mecka
hojtar en förbipasserande gubbe

0

Låga igen? Anitha

Enelie, Linköping

7 mar 2008 kl. 23:41

:))

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone