0 403 visningar

15 svar

Norrlands Foton Hjälp

"JAS" Helsingborg

11 mar 2008 kl. 17:54

Jag håller på med ett projekt. musik/text och har gått igenom alla mina foton och saknar några bilder. Jag behöver ett par bilder över ett myrlandskap, ett bra på ett eller flera hjortron och ett par olika över fjällvärlden men fjäll i bakgrunden gärna taget från/över myren och ett med skravelberg. Fotona kommer att ligga med på en hemsida där man kan ladda ner text och musik. Jag kan antingen köpa bilderna av någon eller/och så står ni med som upphovsmän till den samma och är nöjda så. Om jag betalar för bilderna så gäller så klart att ni är med som upphovsmän/kvinna oxå då. Texten det handlar om har jag publicerat här på forumet i höstas och kan hittas (En berättelse)( i flera delar) under min signatur.

0

Jan A. Uppsala

11 mar 2008 kl. 17:58

Har bara gamla sv/vita pappersbilder (och neg) från såna “extrembiotoper”.

0

anithaumeå

11 mar 2008 kl. 19:05

JAS!
Det enda jag kan komma på är om du kontaktar Skogshögskolan här i umeå och kolla med dem vad kan stå till tjänst med.

0

"JAS" Helsingborg

11 mar 2008 kl. 19:12

Ok! Jag tänkte ju som så att det vore kul om ni som är här på forumet hade sådana bilder som jag behöver, annars finns det att köpa på nätet.

0

gunhild

11 mar 2008 kl. 20:47

Jas jag ska leta genom mina samlingar tror att jag har en del.
BL.a. det här från trappstegsforsen i Kultsjöån. Skickar dem i så fall med mail för du behöver väl stora bilder.

0

Elisabeth Bååth

12 mar 2008 kl. 00:13

Jag har nog en del i mina gömmor, skall söka

0

P3

12 mar 2008 kl. 06:47

Vet inte om jag har exakt det du letar efter, men annars har jag ganska mycket bilder från fjällvärlden att välja från. Det enda jag vill ha är att jag står som upphovsman (och gärna en länk till hemsidan).
Det är bara att välja och vraka.

Du kan använda alla bilderna på sajten, men finns det människor med vill jag att du frågar mig först.

http://slowlife.se

0

Matsutake Hunting

gunhild

12 mar 2008 kl. 08:54

Tänk vilken genomslagskraft denna svampguide har alla kan hitta vad dom behöver.
http://www.slowlife.se/eng/destinations/matsutake.html

0

Foton

"JAS" Helsingborg

12 mar 2008 kl. 12:58

Kanon P3, tack. Nu är det bara en riktigt bra hjorttronbild som fattas sedan har jag nog resten själv men har ni förslag så kom med dem.

0

Foton hjortron

Tina Nordberg Kolsva

12 mar 2008 kl. 13:27

var det , det är min dotter Pernilla som tagit bilden.

0

Foton hjortron

"JAS" Helsingborg

12 mar 2008 kl. 23:20

Ok, det är rätt hyfsade bilder på hjortron. Men tänk er in i min bild, lite dagg på ett gyllengult bär med solgläns i eller solen rakt bakom bäret i ett gnistrande inferno. Får nog åka norr över när det är dags. Men tack ska ni ha, vi får se om det dyker upp något mer.

0

Foton hjortron

"JAS" Helsingborg

16 mar 2008 kl. 00:35

Har fixat lite med dem jag fick av P3.

0

Foton hjortron

Jan A, Uppsala

16 mar 2008 kl. 07:41

Det i mitten ser faktiskt ut som ett hjortron; i uppenbarelsens ljus!

0

Foton hjortron

"JAS" Helsingborg

16 mar 2008 kl. 10:43

Tack Jan! Ja tyck till, vilken bild är bäst?

0

Foton hjortron

anithaumeå

16 mar 2008 kl. 16:34

Hej JAS!
Min spontana reaktion är att bild nr 2 är naturligast. Jag har ju även fått intrycket av att du gillar det som är naturligt. Så då är nr 2 det bästa hjortronet.

0

Foton hjortron

Enelie, Linköping

16 mar 2008 kl. 20:39

Jag håller nog på nr. 3.
Men det är den som jag själv tycker bäst om, när det ser ut som en oljemålning.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone