Lakritsriskan är den tråkisgaste svampen också för dom vedermödor man utsätter sig för att hitta den. Pluggskivlingen växer ju åtminstone där man tar sig fram utan att få ett kilo spindelväv i ansiktet. Man måste ta hänsyn till sådan i omröstningen, annars kan jag hålla med om allmän pluggskivling är en sparksvamp.
Björksopp Leccinum Scabrum. Trist i färg form och utan egen utpräglad god smak. Dessutom ofta angripen och ofta “svampig” i hatten. Nä usch och fy - men - trots detta så hör jag mig själv säga varje år inför grupper: att det är en “såå bra nybörjarsvamp att börja lära sig…”..
Ekriskan är tråkigast för den är så talrik.
Överallt så fort där finns minsta ek-tillstymelse, står den där oangripen och ståtlig, gäckandes en.
Yttermera, är de legio, inte ens någon mening att sparka till dem.
Värst är deras totala likgiltighet inför ens irritation, de bara stinker lite till svar.
Narrkantarell är nog så falsk, och visst sjutton Fia är du på rätt spår. Sådant irriterar något hemskt. Narrkantarell är helt klart upp där i ligan av tråkiga svampar och tävlar, tillsammans med gallsopp och skarp kremla. Och varför inte burkar med folköl…
Naturligtvis inte svamp, men nog så irriterande…
narröl. Eller tofu istället för kött. Men nu har jag nog helt lämnat ämnet.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.