Tänkte gå ut och ta några vårbilder och värma er norrbor med för att bara tala om att nu är det faktiskt långt kommet i Skåne. Måbär och Oxbären är i grönska och krokus, påskliljor blommar men idag regnar det och är lite olustigt så bilderna får komma en annan dag. De nästan 100 milen mellan Hudik och Hbg som jag körde i lördags förvandlade vinter till vår det känns som om det skiljer minst en mån. även om vädret vid norrlandskusten inte har varit så bistert i år, ha dé så länge och ha förtröstan våren är på väg norröver.
Här i Stockholm börjde krokusen blomma för 4 veckor sedan, men påskliljorna har inte slagit ut ännu. Hoppas att våren inte blir alltför lång, det blir så snuvigt då för pollenallergiker.
Hade du en bra resa? Blev det någon fotografering?
Såg du inlägget “Saknar Jas”, det var några flitigtpåforumetbesökta som saknade dina inlägg och foton.
Geraldine/Bo E. Jodå jag såg att jag var saknad och det värmer ju alltid att någon längtar efter en. Men Bo, dina fynd är inte så ovanliga som man skulle hoppas, det är allt för mycket skräp runt oss inte bara i staden utan oxå i skogen. Vad det gäller krokusar och andra tidiga vårblommor så har de ju funnits länge även här men då nära husväggar nu blommar de så att säga ute i det fria och har så gjort i några veckor nu. Turnén var ok men det är ju mest jobb från morgon till kväll och på helgerna så är det flytt och bilkörning, upps nu får jag nog skäll av någon miljövän, jag har faktiskt kört över 300 mil på 4 veckor men man måste ju leva av något och det är Luftkuddeland jag lever av. Å andra sidan kör jag så lite som möjligt övriga månader på året.
så du stjäl maten för myrorna, bengt ? inte speciellt bra, eller hur ?
http://www.vattenriket.kristianstad.se/varen/blasippa.htm
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.