Scharlakansröd vårskål sp.
sedan en organism som satt bredvid Vårtkröset på granlågan , kul form met totalt omöjligt att mikroskopiera , det är som en snorlåska, jag har lagt det på tork så kanske det går att säga vad det är, det behöver ju inte vara en svamp, kan lika gärna vara ett gäng bakterier
den okända svampen kommer att förbli okänd för mej, i dag hade den torkat till så mycker, att det gick och skrapa av till ett mikroskoppreparat.
svampen innehåller bara hyfer utan söljor samt att den knoppar av konidiesporer .
jag trodde att kanske vårtkröset hade ett imperfekt stadium, efter som de växte så nära varandra, men i litteraturen står det inget om att det skulle vara så, har dessutom bläddrat igenom allt jag har om imperfekta svampar utan resultat. Synd egentligen för det blev ju en ganska bra bild
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.