0 771 visningar

6 svar

Sälja svamp till restauranger?

Trattomania

22 sep 2005 kl. 15:59

Vilket pris per liter, orensade, ska man ta för röd-gul trumpetsvamp och trattisar? Är det någon som sålt tidigare och som kan tipsa mig? :)

Mvh Ola

0

Cobran

22 sep 2005 kl. 17:01

Har en kompis som försökt.
De skrattade bara åt honom och en svarade:
Vi plockar vår svamp själva!

Det var ändå Karl-Johan och vanlig kantarell han ville sälja!

Men det kan ju variera på olika orter.

Lycka till i alla fall!

0

Fia A

22 sep 2005 kl. 17:37

Du måste nog i vilket fall rensa den först. Blir alldeles för dyrt att låta profesionella kockar stå och rensa svamp… Dessutom utgör orensad svamp en ökad hygienisk risk i köket.

0

Birgitta Ländin

22 sep 2005 kl. 18:15

Jag sålde rensad rödgul för 60 kronor kilot för lite mer än en vecka sen. Som sagt, rensad ska den vara, men rödgula är ju mycket lätta att rensa direkt vid plockningen.

0

Lena M

22 sep 2005 kl. 19:06

Hej !
har plockat mycket kantareller och dessa har jag sålt för 75:- / kg. Men då har de varit rensade , förvällda och nedfrysta i 1 hg. påsar. Rödgul trumpet är ju inte så vanlig ??? Lena

0

Trattomania

23 sep 2005 kl. 12:05

Jodå Lena, har plockat minst 10 liter rödgul i veckan + trattisar och vanlig gul kantarell i trakterna runt Göteborg. Tack för era svar, drar på mig stövlarna i helgen och kanske tjänar en hacka :)

Mvh Ola

0

Cobran

23 sep 2005 kl. 13:24

Vill bara tillägga att svampen min kompis ville sälja var rensad, förvälld, fryst och förpackad. Det var inte heller blandat utan K-J för sig och kantareller för sig i skilda påsar.
Men ni vet, vi bor i närke och där är dom ju så träääliga, krögarna…

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone