0 494 visningar

8 svar

VÅRTÄCKEN?

Bo Reyer

16 mar 2008 kl. 16:03

Jag efterlyser täcken, eller snarare det man drar över, alltså påslakan, med svampmotiv. Vid den här årstiden skulle ett påslakan med stenmurklor åtminstone få mig att hålla händerna på täcket!
Saker med svampmotiv borde vara intressanta för svampguiden. Med gemensamma ansträngningar kan vi kanske få fler annonsörer på guiden vilket gynnar oss alla.

0

Enelie, Linköping

16 mar 2008 kl. 20:36

Några sådan har jag inte sett än men det kanske dyker upp.
Vi får hjälpas åt att hålla utkik.

PS Det går ju att skriva ut foton från datorn på tunna ark som är ätbara. Så det kanske går att göra på någon form av tygbitar också. DS

0

"JAS" Helsingborg

16 mar 2008 kl. 21:11

Jösses äta färg från färgskrivare det låter inget nyttigt. Om jag inte är helt ute och seglar så var det väl något snack för ett tag sedan just om giftigheten och hur cancerframkallande just skrivarfärger är. Men fram för mer svampmotiv, jag hade tänkt visa er några tallrikstabletter som jag gjort men så skulle jag göra några med svampmotiv och då pajade skrivaren så det kommer lite längre fram, en ny skrivare är på g.

0

Enelie, Linköping

16 mar 2008 kl. 21:19

Nja, det är väl inte den vanliga skrivarfärgen som man använder om jag har förstått rätt.

Här har du några ex. på fototårtor som är “klickbara”:
http://tartverkstan.com/index.php?page=1

0

PS

Enelie, Linköping

16 mar 2008 kl. 21:21

Det verkade inte funka så bra med den direkt-länken jag skickade med
Men på bl.a. sid. 12 i den här länken finns flera exempel.

0

PS

"JAS" Helsingborg

16 mar 2008 kl. 21:54

Ok, det är klart att man måste byta ut sina vanliga färger mot ätbara, tänkte inte på det. Sorry.

0

Jan a, Uppsala

16 mar 2008 kl. 23:22

Det tyx vara risk för helvitt täcke/påslakan igen…:((

0

buffy

17 mar 2008 kl. 09:35

Det finns “papper” som man kan skriva ut bilder med laserskrivare på och sedan stryka fast på tyg. Men det måste vara tyg av syntetfiber för att det skall fastna, så om man ska göra ett påslakan är det nog trevligast att ha en “svampsida” och en bommullssida.

0

Tina Nordberg Kolsva

17 mar 2008 kl. 09:47

Om du syr själv finns det tyg. Om det finns kvar.

Svampfärgat ?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone