Usch! Igår var man och plockade svamp och fikade i solskenet, idag yr snön runt öronen. Har varit en sväng till Falkenberg och att ta sig över Hallandsås var ingen lek. I Halland låg snön kvar men här i Hbg smälter den som väl är. Skall bli skönt att åka till solen en sväng 2 veckor drar på Ons. morgon. Så hoppas jag på en riktigt fin vår när jag kommer hem, och en Murkeltur till Småland för jag har inget murkelställe i Skåne. Någon skåning kanske kan tippsa om ett?
Det har ju känts som vår ett tag så då vill man ju inte gärna ha snö. Men jag hoppas att det inte blir så mycket mer.
Jag skulle nog aldrig stå ut med era vintrar där uppe.
Men, brrrr, det är bitande kallt med nordanvind nu ikväll.
Det är tur att jag har ett lager med fågelfrö kvar än. Det behöver fåglarna nu i kylan.
Snöar fortfarande och är just nu minus 3g och ingen snöröjning på gatorna så långt ögat når så om det fortsätter blir det inget kul imorgon. Och en bitande kall nordvästan och ni skall veta när det är en bitande kall nordvästan i Skåne då “ÄR” det kallt, fy tusan.
Med tanke på de direktbilder “JAS” förmedlade direkt från Helsingborg igår kväll väcktes hos mig en tanke om att vi kanske skulle ha detta som ett stående inslag här på forumet. Aktuella väderrapporter, gärna med bild från vårt smala långsträckta land. Läderveken, förlåt det ska ju stå Väderleken kan ju skifta ganska kraftigt från Helsingborg i söder till Haparanda i norr.Här i Sala vräkte stora snöflingor ner för drygt en timme sedan. Hur ser det ut hos er?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.