0 310 visningar

15 svar

SNÖÖÖ!!!

"JAS" Helsingborg

17 mar 2008 kl. 14:57

Usch! Igår var man och plockade svamp och fikade i solskenet, idag yr snön runt öronen. Har varit en sväng till Falkenberg och att ta sig över Hallandsås var ingen lek. I Halland låg snön kvar men här i Hbg smälter den som väl är. Skall bli skönt att åka till solen en sväng 2 veckor drar på Ons. morgon. Så hoppas jag på en riktigt fin vår när jag kommer hem, och en Murkeltur till Småland för jag har inget murkelställe i Skåne. Någon skåning kanske kan tippsa om ett?

0

GretheF Skåne

17 mar 2008 kl. 16:26

Ha en trevlig resa Vi åker till Esbjerg/ England på Söndag.

Jag efterlyser också ett murkelställe i Skåne

0

"JAS" Helsingborg

17 mar 2008 kl. 16:47

Det samma ska ni ha det.

0

Bo Reyer

17 mar 2008 kl. 18:50

Hoppas bara att du inte flyger med “JAS” då de ständigt tar Mark. Då blir inte Gardell glad!
Ha en trevlig semester och åk inte ifrån kameran!

0

"JAS" Helsingborg

17 mar 2008 kl. 20:03

Tja det är lungt, jag är ju även känd som jordfräs så det gäller att se upp både för Mark & Gadell för när jag är på g går inte en buske säker. :) Tack Bo, och kameran är alltid med. Så här ser det ut just nu.

0

Enelie, Linköping

17 mar 2008 kl. 21:25

Så här såg det ut här vid 16-tiden.
Det har inte kommit mer snö ikväll.
Det är en himla skillnad från Gunhilds bilder i en annan tråd.

0

Jan A, Uppsala

17 mar 2008 kl. 22:13

...har vi ingen alls, men isgata har vi gott om! Undrar vad som händer i morgon.

0

anithaumeå

17 mar 2008 kl. 22:35

Ert snöoväder måste vara ett mycket värre bakslag än det snöoväder som vi drabbades av.¨

Vi har ju fortfarande så mycket kvar. Det går fort smältningen börjar, fast det dröjer nog en stund innan det sker.

0

Enelie, Linköping

17 mar 2008 kl. 22:44

Det har ju känts som vår ett tag så då vill man ju inte gärna ha snö. Men jag hoppas att det inte blir så mycket mer.
Jag skulle nog aldrig stå ut med era vintrar där uppe.

Men, brrrr, det är bitande kallt med nordanvind nu ikväll.
Det är tur att jag har ett lager med fågelfrö kvar än. Det behöver fåglarna nu i kylan.

0

"JAS" Helsingborg

17 mar 2008 kl. 23:33

Snöar fortfarande och är just nu minus 3g och ingen snöröjning på gatorna så långt ögat når så om det fortsätter blir det inget kul imorgon. Och en bitande kall nordvästan och ni skall veta när det är en bitande kall nordvästan i Skåne då “ÄR” det kallt, fy tusan.

0

Geraldine Vällingby

18 mar 2008 kl. 06:35

Här utanför köksfönstret är det alldeles vitt, man borde knäppa ett kort för snön är nog borta senare idag..

0

Evus

18 mar 2008 kl. 07:26

Norsborg, söder om Sthlm 18/3-08

Inte kul,
detta kunde väl kommit till jul.

Jag tycker synd om fåglarna som kvittrat så vårligt den sista tiden. Dom måste ju undra.
Nu ska jag fylla på mat till dom.

0

"JAS" Helsingborg

18 mar 2008 kl. 08:03

Hbg nu på morgonen. Grön Jul och en vit Påsk, ur led är tiden!

0

Jan A, Uppsala

18 mar 2008 kl. 09:25

Kan inte hålla tråden så snövit som åtm. många andra, men så här såg det ut Uppsala VNV 13 km kl. 08.45 idag. Temp 0.  Bild 3: Buddleja-skotten lever - ännu.
Och det går nog att kolla marksvamparna även idag!

Än så är det vår!

0

Bo Reyer

18 mar 2008 kl. 17:23

Med tanke på de direktbilder “JAS” förmedlade direkt från Helsingborg igår kväll väcktes hos mig en tanke om att vi kanske skulle ha detta som ett stående inslag här på forumet. Aktuella väderrapporter, gärna med bild från vårt smala långsträckta land. Läderveken, förlåt det ska ju stå Väderleken kan ju skifta ganska kraftigt från Helsingborg i söder till Haparanda i norr.Här i Sala vräkte stora snöflingor ner för drygt en timme sedan. Hur ser det ut hos er?

0

Evus

18 mar 2008 kl. 20:17

Kul idé Bo.
Här i Norsborg är det småfjussnö för tillfället.
Men för ett par timmar sedan VRÅLhaglade det.
Just nu 0-gradigt.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone