I dag var vi tillbaka och kollade den sk grantickan. Det var en sådan. Mycket vacker.
Sedan for vi till Nydala.
Där hittade vi bla dessa godingar.
Bild nr 2, vet vi inte vad det är, det ser ut som en trasselsudd.
Mycket märkligt, men festligt.
Tack för tipsen. Men det är bara det att “mossan” satt inte löst, vi fick rycka loss den. Jag tänker på Irene´s förslag att någon har placerat den där.
Jan, dina bilder är ju för härliga.¨
Det man ser av din mossa påminner om det vi hittade idag.
Det spelar egentligen inte någon roll vad det är. Det såg bara så festligt ut och vi har aldrig sett det förut.
Jag tyckte att er trasselgran såg ut att ha en gl skada med en hålighet tillräcklig för nån liten att bo i.
Men - här en annan möjlighet; i det praktiska skogsbruket använde vi på 50- och 60-talen (då jag fanns där) mossa av olika slag för att markera gränser, gränser mellan slagen (hur man gick fram) vid stämplingar, gränser mellan huggarskiften m.m. Sen kom plastbanden :((.
Att mosstussen satt fast kan ha berott på att granens skada växt ihop. Ni säger att “det spelar ingen roll”… Jodå! Allt spelar roll ;))
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.