0 98 visningar

7 svar

Trattisar

Lena M

24 sep 2005 kl. 07:31

Jag undrar var ni bor som hittar trattisar ? Här i Vä Gästrikland får man leta dem med förstoringsglas.
Nu snart skall jag / vi bege oss av till ” himla backen ” som jag nämde om förut. Det blir nog den sista längre svampturen. Vi hörs, he det bra i svampskogen! Lena

0

Susann

24 sep 2005 kl. 14:26

Här i Orsa finns det massor

0

Lena M

24 sep 2005 kl. 20:21

HejSusann !
Vi kanske kan ses någongång när vi skall upp till stugan. Myggsjön, man svänger in vid Emådalen, eller vid Noppikoski. Lena

0

Susann

25 sep 2005 kl. 11:01

Ja visst kan vi det, jag vet var myggsjö ligger vi har en stuga på efter torråsvägen en bit från emåsjön om du vet var det är. Men jag bor i södra änden av Orsa och det är här trattisarna finns jag har aldrig hittat några norr på skogen, men jag har hört andra som gjort det. Det finns ju förstås inga garantier att det finns trattisar här heller det är några fler än jag som vet om ställena så ibland kommer man som nummer två då är det inte kul.Är det ett riktigt trattisår så räcker det till alla. Välkommen Lena!

0

Annika Eriksson

25 sep 2005 kl. 20:11

...åker du möjligvis förbi trakterna kring Åmotsbruk någon gång? Kör in på vägen till vänster direkt efter Kriminalvårdsanstaltens byggnader.  Kör den ca 1 mil och sen kan du skymta myrmarker på högersida. I myrkanterna där så har det åtminstone tidigare år funnits gott om rödgul trumpetsvamp. Kan ju vara värt ett försök utifall att du inte hittar några trattkantareller.

0

Lena M

26 sep 2005 kl. 07:30

Hej Susann och Annika och tack för tipsen, men snart blir det väderomslag och trattisarna kommer även här. Egentligen behöver jag inte en svamp till, det är bara så roligt att söka och plocka. Och att ge bort, istället för en blomma! Ha det bra. Lena

0

Inger/Stockholm

29 sep 2005 kl. 23:39

Jag tror att hösten har varit för torr, med regnet kommer trattisarna….en som väntar och längtar

0

Lena M

30 sep 2005 kl. 07:02

Efter tisdagsnattens regn har de äntligen börjar att komma. det finns hopp ! Lena

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone