Jag undrar var ni bor som hittar trattisar ? Här i Vä Gästrikland får man leta dem med förstoringsglas.
Nu snart skall jag / vi bege oss av till ” himla backen ” som jag nämde om förut. Det blir nog den sista längre svampturen. Vi hörs, he det bra i svampskogen! Lena
Ja visst kan vi det, jag vet var myggsjö ligger vi har en stuga på efter torråsvägen en bit från emåsjön om du vet var det är. Men jag bor i södra änden av Orsa och det är här trattisarna finns jag har aldrig hittat några norr på skogen, men jag har hört andra som gjort det. Det finns ju förstås inga garantier att det finns trattisar här heller det är några fler än jag som vet om ställena så ibland kommer man som nummer två då är det inte kul.Är det ett riktigt trattisår så räcker det till alla. Välkommen Lena!
...åker du möjligvis förbi trakterna kring Åmotsbruk någon gång? Kör in på vägen till vänster direkt efter Kriminalvårdsanstaltens byggnader. Kör den ca 1 mil och sen kan du skymta myrmarker på högersida. I myrkanterna där så har det åtminstone tidigare år funnits gott om rödgul trumpetsvamp. Kan ju vara värt ett försök utifall att du inte hittar några trattkantareller.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.