0 571 visningar

21 svar

Champinjon- och hundutställning

Bengt Sandh

24 mar 2008 kl. 17:11

I dag har det varit specialutställning i Borås. Det är första gången som denna kombination har provats och det föll mycket väl ut.

Vår hund Rufus blev SNÖBOLLSCHAMPION!

0

Tina Nordberg

24 mar 2008 kl. 18:12

Vovven ser inte ut att gilla snökonsten.

0

Jonnie

24 mar 2008 kl. 19:18

Ser rätt grinig och misnöjd ut den där,,he he

0

Bengt Sandh

24 mar 2008 kl. 20:36

Som nybliven snöbollschampion kan man väl inte vara missnöjd? Alla hundar som blir champions är alltid gladare än husse eller matte eller är det tvärt om?

0

Jan A, Uppsala

24 mar 2008 kl. 21:13

Det är tydligen nåt särskilt med Borås. Vår familjehund var på utställning där 22/9-74.  Han var unghund då, men såg redan mycket intelligent ut.  Hade det gällt en einsteinlookaliketävling (bild 1) hade han nog vunnit mer än han gjorde! På nervägen var han nybadad och vacker och fick inte skita ner sig, men på hemvägen stannade vi i stjärnhovstryffelmarkerna i Östergötland och sökte lite.  Jag tror han redan då (bild 2, med pappa) var världens största tryffelhund! Jag vann vår inbördes tävling, men det berodde nog på att jag fuskade. Han kände inte till ställena…

0

anithaumeå

24 mar 2008 kl. 21:33

Jan!
Vilka fina hundar. Den hundblicken gick rakt in i mitt hjärta.

0

Enelie, Linköping

24 mar 2008 kl. 23:00

Jag instämmer med Anitha.
Man smälter verkligen när man tittar in i de ögonen.

0

Jan A

Maric

25 mar 2008 kl. 08:25

Mycket vackra hundar. Nyfiken på vilken ras.
Gissar på pyreener, men har säkert fel.

0

Jan A, Uppsala

25 mar 2008 kl. 11:06

Jodå, det är så rätt Maric!  Och Anitha och Eneli; på jobbet hade jag en förstoring av “den” bilden, en på en lövruskesläpande bäver fotad på väg i Värmland (genom vindrutan) och en bild med mänskliga motiv på väggen.  För att återgå till hunden så har vi nu bara katter, tre renrasiga bondkatter, passar gamlingar bra. En STOR f.d. kille och två av hans systrar.

0

Dieter Endom

25 mar 2008 kl. 11:21

Jan renrasiga bondkatter, kallas inte de Europé. De är jättefina.

0

Dieter...

Jan A, Uppsala

25 mar 2008 kl. 11:32

Nej, vi hade perseruppfödning främst under 90-talet och åkte på utställningar och då hette det “Huskatt” som måste vara kastrerad för att få ställas ut. ‘Europe’ är finare, en ‘ras’!
Vi slutade med perser p.g. av att för många defekter premierades, men hann med att få en BIM, “Tjorven”!

0

Dieter...

Dieter Endom

25 mar 2008 kl. 11:47

Tack för upplysningen Jan.
Bifoga en bild av våra Godingar. Vi kalla dem skämtsamt för “Spilltanligan”

0

Jan A

Helena A

25 mar 2008 kl. 12:59

Vad skoj med ytterligare en fd kattutställare här. Kanske möttes vi på utställningar. Jag födde upp och ställde ut Norska skogkatter.

0

Dieter...

Jan A, Uppsala

25 mar 2008 kl. 13:56

...kanske borde kallat våra för renrasiga “gatukorsningar”!  Vi kände iaf deras “vilda” föräldrar (hanen helröd) som tycktes trogna genom flera kullar.  Dina båda rödvita är fina!

0

Helena A

Jan A, Uppsala

25 mar 2008 kl. 13:59

Vill du “prata” mera katt så maila mig på uppsam@telia.com

0

Gris o Katt

Hanzzon

22 mar 2009 kl. 08:57

Vilka fina djur ni har. Här kommer två bästisar.

0

Blandis

gunhild i Kåddis

22 mar 2009 kl. 15:08

Den här valpen träffade jag i dag i Granö.

0

Hanzzon

Tanja i Gagnef

22 mar 2009 kl. 15:50

Vilken underbar bild! ;-)

0

Hanzzon

Hanzzon

22 mar 2009 kl. 16:05

Så här myser de varje dag.  :)
Katten (Tindra) kan inte slita sig från sin bästis (Alva).
Synd bara att inte Alva kunde ha tagit sig en dusch innan fotografen var framme.  :)
Mvh

0

Hanzzon

Jan A, Uppsala

23 mar 2009 kl. 13:38

Har du testat Alva i skogen; på över- och underjordisk svamp?

0

Jan A, Uppsala

Hanzzon

24 mar 2009 kl. 06:58

Det har jag inte gjort. Men det vore kanske en idè. :)
Mvh

0

Jan A, Uppsala

Hanzzon

24 mar 2009 kl. 11:51

Jag har ju 2 smånassar till så detta kanske kan bli lönande. :)
Hunden skall vi börja träna inför säsongen med kantarellsök.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone