Det är tydligen nåt särskilt med Borås. Vår familjehund var på utställning där 22/9-74. Han var unghund då, men såg redan mycket intelligent ut. Hade det gällt en einsteinlookaliketävling (bild 1) hade han nog vunnit mer än han gjorde! På nervägen var han nybadad och vacker och fick inte skita ner sig, men på hemvägen stannade vi i stjärnhovstryffelmarkerna i Östergötland och sökte lite. Jag tror han redan då (bild 2, med pappa) var världens största tryffelhund! Jag vann vår inbördes tävling, men det berodde nog på att jag fuskade. Han kände inte till ställena…
Jodå, det är så rätt Maric! Och Anitha och Eneli; på jobbet hade jag en förstoring av “den” bilden, en på en lövruskesläpande bäver fotad på väg i Värmland (genom vindrutan) och en bild med mänskliga motiv på väggen. För att återgå till hunden så har vi nu bara katter, tre renrasiga bondkatter, passar gamlingar bra. En STOR f.d. kille och två av hans systrar.
Nej, vi hade perseruppfödning främst under 90-talet och åkte på utställningar och då hette det “Huskatt” som måste vara kastrerad för att få ställas ut. ‘Europe’ är finare, en ‘ras’!
Vi slutade med perser p.g. av att för många defekter premierades, men hann med att få en BIM, “Tjorven”!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.