Dagens fynd på en liten kort promenad i grannskapet.
Jag brukar alltid komma hem med fickorna fulla med glasbitar o dyl som jag hittar i skogen. Men i dag blev nästan famnen full.
PS Jag hittade 1 st. Stenmurkla till på en annan växtplats än de förra. DS
Vi hittade ett helt “dödsbo” i skogen i höstas - ngn som blivit vräkt med buller o bång troligen. Där låg allt från kastruller och köksmaskiner, gamla skor o kläder, mat ur kylskåpet, CD-skivor och mediciner. Vi ringde till polisen, för namn o personnummer fanns på ett recept som också låg där. De kunde meddela att personen var avliden, men skräpet var nog “ingens” ansvar, det låg iaf kvar när vi kom förbi där ngra månader senare.
Det är ofta man ser “garagerensningar” här i trakten, kanske ur sommarstugor eftersom man måste kunna visa att man är skriven i kommunen för att få använda de flesta av de kommunala soptipparna.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.