Har varit här och sökt svampkompisar i Skåne fått svar på min mail.Som jag kontaktat igen med adress tel.Alla säger att visst kan vi mötas och verkar så gulliga, men ingen har sedan hört av sig på min telefon.Undrar varför man bryr sig svara på min mail när man inte menar något med det ????
Det gäller ju att ligga på lite själv. Ringde eller mejlade du de här människorna flera gånger. Erbjöd du att dela bensinkostnaden med dem eller fixa fika till utflykten. Ska man hänga på så kan man inte bara sitta och vänta på att få åka med. Var aktiv så ordnar det sig säkert det är min erfarenhet.
Ligga på?
Jag mejlade tillbaka
talade om vem jag var att jag har en del kunskaper om svamp.Gav mitt tel.nr.sen kan jag inte göra så mycket mer.Ingen gav mej sitt telfon nr, då hade jag så klart ringt.Kanske var det min ålder som man hängde upp sig på jag har ju fyllt 70.vad vet jag.Cajsa
Cajsa!
Det du har fått vara med om är alltför vanligt. Det låter så bra när man pratar med folk, men när det kommer till kritan så händer inget.
Din ålder ska väl inte spela någon roll. Om du och jag hade bott i närheten av varandra så hade jag mer än gärna gått ut och plockat svamp med dig. Försök att hitta några andra mer seriösa svampkompisar. Har du varit med på någon svampexkursion eller utflykt? Då brukar man kunna knyta kontakter. Eller varför inte annonsera i din ortstidning efter svampkompisar. Jag är övertygad om att det finns många som är i din sits.
Lycka till.
Du kan väl meddela hit till forumet om du lyckas knyta någon kontakt.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.