0 292 visningar

16 svar

Från dagens utflykt

NadaL, Umeå

6 apr 2008 kl. 21:04

“Trio la campanella” gjorde det igen:

0

NadaL, Umeå

6 apr 2008 kl. 21:06

Jag kan inte låta bli,tre till:

0

Alf Pallin

6 apr 2008 kl. 21:12

Vilka härliga färgstarka och fantastiska bilder

0

Svampe

6 apr 2008 kl. 21:23

Mycket fina bilder.

0

Enelie, Linköping

6 apr 2008 kl. 22:25

Jag blir förstummad!
Hur bär ni er åt egentligen för att hitta alla de här?
Bild nr.1 är minst sagt förtrollande.

Var växer de? (Är det i gläntor eller tätare skog? etc)

0

Elisabeth Bååth

6 apr 2008 kl. 22:47

Kanonbilder. Är det samma trollhand som Gunhild

0

Från dagens utflykt-Elisabeth

NadaL, Umeå

6 apr 2008 kl. 23:08

Det var på en ny plats bland sälgar och med Gunhilds är det tredje plats vi hittat dom,retare sagt det var min man som såg dom först.
Och idag har vi varit i tickornas Eldorado och sett en massa nytt.

0

gunhild

6 apr 2008 kl. 23:31

Underbara bilder ögat njuter av färgprakten. Håller snön på att försvinna från Hässningsberget?

0

Jan A, Uppsala

6 apr 2008 kl. 23:43

Det här är inte rättvist!  Om ni spelade kort, så skulle ni säkert sitta med trollhand!  Är det säkert att ni inte fuskar?
Surt sa räven - men stort grattis till den sköööna fångsten!

0

Från dagens utflykt-Jan

NadaL, Umeå

7 apr 2008 kl. 00:36

Jan,det var en av dom dagarna, som aldrig kommer i repris.
Och det förekommer ingen fusk i vår tappra gäng. :)))

0

anithau

7 apr 2008 kl. 07:09

Ni skulle ha hört våra glädjeskrik när vi kom fram till Zelimir och såg vad han hade hittat. Det var en otrolig känsla.
Kunde inte ana att det gick att bli så här “tokig”.

Gunhild: Snön på Hässningsberget ligger kvar ganska orört.

0

Tina Nordberg Kolsva

7 apr 2008 kl. 09:03

Oj vilken härlig bild på trollen.
Har aldrig sett dem.

0

Dieter Endom

7 apr 2008 kl. 10:44

Otrolig vackra bilder på Trollhand.
Är bilderna tagna i Umeå? Då måste jag ställa en fråga till till Elisabeth Bååth. Har trollhandens utbredningsområdet utökats norröver? Vad jag vet så förekommr de endast i södra och mellersta delarna av Sverige. Har försökt att hitta uppgifter om detta på nätet men ej lyckats.

0

NadaL, Umeå

7 apr 2008 kl. 11:02

Det är 3. gång på tre olika platser som vi hittat trollhand och alla är hittade i Umeå.Jag tror inte att utbredningsområdet utökats norröver utan att man har inte rapporterat eller att det inte fanns folk som var inresserade av tickor,men vårat lila gäng ska rapportera fynd så kanske man ändrar i uppgifterna om trollhans utbredning.

0

Dieter Endom

7 apr 2008 kl. 11:09

Nadal, tack för upplysningen som förklara trollhandens utbredning och stort grattis till fynden.

0

NadaL/Från dagens utflykt

Dieter Endom

7 apr 2008 kl. 11:23

Förlåt felskrivningen av ditt namn, ska självklart vara med stort L.

0

NadaL/Från dagens utflykt

NadaL, Umeå

7 apr 2008 kl. 12:06

Jag tackar Er alla för svaren och jag måste säga att “trio la campanella” känner sig fortfarande förtrollad av fyndet igår.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone