0 284 visningar

16 svar

Det gick åt fanders idag.

"JAS" Helsingborg

9 apr 2008 kl. 21:08

Kanon väder, solen strålar och humöret på topp. I skogen vid 11 snåret efter några jobbemöten. Vandrar längst Vallåkra bäcken nedströms mot Råån, fägnarna sjunger, Rödhake, Talgoxe, Blåmes, Bofink, Nötväcka och Hackspetten trummar på, Lärkan drillar i skyn och bredvid stigen vippar Sädesärlan runt. Knäpper upp jackan, det är varm. Inte mycket svamp i dessa marker ett skinn och ett gammalt krös, knallar ut på ängarna ingen svamp men lite vattensamlingar med grodrom. Efter ca 4 km skall jag kolla klockan i mobilen och skit åxå! den är borta. Ja vad göra? Jo knalla samma sträcka 4 gånger utan resultat. Ingen svamp ingen mobil och helt slut i solgasset. Nu håller jag på att programmera den nya mobilen och får inte synkroniseringen med datorn att funka. Det känns som en urusel måndag. =(

0

Trompette des Morts

9 apr 2008 kl. 21:42

ärligt talat, vem bryr sig om din mobil och synkronisering…....???

0

gunhild

9 apr 2008 kl. 21:51

Joo “Jas” vi är många som känner med dig, så förargligt och ingen att skylla på heller. Är du riktigt säker på att du hade mobilen med dig? Och du, jag såg också rödhaken nere vid älven häromdan men vore jag som den
skulle jag vända tillbaka söderut, som det snöar och blåser här uppe.

0

Sofia, Skåne

9 apr 2008 kl. 21:52

Det blir säkert en bättre dag imorgon JAS! Så har vi det alla ibland. Snart ska vi plocka vårmusseron, då glömmer vi allt det andra. :)

0

c

9 apr 2008 kl. 22:10

Jäkla otur! har varit med om samma sak. Ny mobil, och vad händer sen… jo den gamla dyker upp! Och du trompetten, ja, vi bryr oss!

0

cicki T Belgien

9 apr 2008 kl. 22:12

sorry, tryckte lite fort signaturen ska vara

0

"JEF"

9 apr 2008 kl. 22:14

Kan du inte låna en mobil o försöka ringa till den borttappade o höra om det ringer utefter promenadstråket? Har själv gjort det en gång o hittade turligt nog mobilen som jag tappat.

0

"JAS" Helsingborg

9 apr 2008 kl. 22:16

Trompette des Morts, tja du verkar ju bry dig som orkar lägga dig i. Om du inte bryr dig så bry dig inte då. Å andra sidan så vad är en mobil full med kontakter och telnr. när man driver ett företag det är ju bara att skita i när det gäller ens uppehälle, kanske är det “någon annan” som fixar så att pengarna kommer in till företaget. Det är väl som “Karlasson” säger - Världsliga saker, inget att bry sig om. Å andra sidan så var det en underbart fin dag ändå och imorgon är en ny dag.

0

Birgitta D

9 apr 2008 kl. 22:29

Det är klart vi bryr oss. Mobilen är ju för en del lika viktig som almenackanvar vissa tidigare.

0

Lena M

10 apr 2008 kl. 08:30

Inte kul !
Själv ” glömde”  jag kameran sist jag var i skogen. Lade den ifrån mig för att titta på något och sen gick jag. Långt om länge upptäckte jag att kameran inte var med så det var bara att knalla samma väg tillbaka, men jag hade turen att hitta den.

0

Trompette des Morts

10 apr 2008 kl. 08:44

Inte kul !
Själv ” glömde” jag en trøja en gång jag var i skogen. Lade den ifrån mig för att plocka svamp och sen gick jag. Långt om länge upptäckte jag att trøjan inte var med så det var bara att knalla samma väg tillbaka, men jag hade turen att hitta den.

0

Tina Nordberg Kolsva

10 apr 2008 kl. 09:07

Klart vi bryr oss om varandra här på forumet. Jag fick verkligen
stöd när det behövdes.Trist med din telefon, det är så lätt hänt. Ett “senilsnöre” kan vara bra att fästa småsaker med i en byxhälla.
Går det att säkerhetsspara telefoninfo på en sticka? Någon som vet?

0

Gittan

10 apr 2008 kl. 16:36

Det finns säkert ett bättre forum att bara prata skit på än här!

0

"JAS" Helsingborg

10 apr 2008 kl. 16:56

Gittan, Jag tycker det går alldeles utmärkt att prata “skit” på detta forumet. Vill man inte delta så behöver man ju inte utan har man något “vettigt” att säga så är det bara att starta en tråd. Vi är väl ett helt gäng som pratar lite “skit” då och då och det är trist att det är anstötande för en del andra men ni får nog leva med det, för något “skitpratarforum” har jag inte hört tals om. :)
Tina Nordberg Kolsva,
Med de flesta nya telefoner kan man göra backup på datorn och då går det säkert att spara på ett litet USB minne.

0

GretheF Skåne

10 apr 2008 kl. 20:56

Jag tappade ett guldkors i en granskog och ja jag bryr mig, det är tråkigtnär det händer hvad man än forlorer( jag hittade korset efter två månader)

0

Trompette des Morts

10 apr 2008 kl. 23:38

en gång i svampskogen tappade jag mina glasögon i en tät granplantering. det blev så att gå tillbaka 2 meter och helt utpustad i solgasset hittade jag dem igen !

0

Tina Nordberg Kolsva

11 apr 2008 kl. 09:00

Glasögon ja, det har jag ett par i skogen någonstans. De där som fungerar som diadem när jag inte fotar.De fastnar lätt i grenar dör man bökar fram.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone