Har haft en skön promenad vid ett öppet hav. Hittade en del tickor som jag vill dela med mig av. Dom gula små plopparna som växte på en gammal bräda vill jag gärna veta vad dom heter. Ni får förresten gärna namnge alla.
Jag blir väldigt osäker men jag tror att det var en hög avverkade barrträd på min kompis sommarstugetomt. Jag tog ganska många bilder för att tala om för henne vad som växte där runt hennes tomt. Jag minns inte att jag såg nåt som liknade slingertickor men det var kanske så ändå. Jag får lägga dom åt sidan.
Det kan nog stämma att det är gran. Undrar varför sågytan på gran alltid är flisigare än på lövved..?
Vid närmare granskning är tickan mer lik en violticka också, fast den ser ovanligt köttig ut. Gunhild som har sett svamparna i verkligheten, och vet hur stora de är, tar säkert inte fel på den arten.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.