0 342 visningar

14 svar

Skålar i dag

Tina Nordberg Kolsva

18 apr 2008 kl. 22:00

Tre skålat uppe på en gammal mossig rotvälta av gran. Det är en gammal orörd blandskog, numera naturreservat. Har inget med mig hem förutom bilderna. Detta är bonus eftersom jag var där för att fota äppelmossa.
Skålarna är ca 12mm breda o saknar fot. Vilka är det.

Bild 3-4
Små hättor vid kottar, det fanns ganska många och ingen såg ut att växa på någon kotte. De satt ganska löst i marken. Tips?

0

Tina Nordberg Kolsva

18 apr 2008 kl. 22:02

Mera.

0

Bengt Sandh

18 apr 2008 kl. 22:21

Jag skålar också i dag för nu är jag klar med min strålbehandling och ser fram mot en cancerfri framtid!

SKÅÅÅÅL!

0

Jan A, Uppsala

18 apr 2008 kl. 22:21

Tina, du har hittat kottehättor. Njut av denna vår, du kommer kanske aldrig mer att få se så många. Vi har haft tusental efter tusental av dem, tidigare år bara några få här och där!

0

Gula

18 apr 2008 kl. 22:39

Skål Bengt och grattis!!!!

0

Totte Gbg

18 apr 2008 kl. 22:45

Jag skålar jag med för dig Bengt!!!! Grattis!!!!

0

klas Jaederfeldt

18 apr 2008 kl. 23:33

dom heter svart vårskål

0

Robban

19 apr 2008 kl. 00:05

Hoppas nu allt går väl för dig Bengt.
Men sluta retas med du vet vem!

0

Lena M

19 apr 2008 kl. 08:45

Inga skålsvampar har jag sett men de kommer säkert nu när det blivit lite värme, men stenmurklor verkar det bli.

Kul Bengt att du är friskförklarad och kan möta säsongen med glädje och entusiasm.

0

Tina Nordberg Kolsva

19 apr 2008 kl. 08:54

Det var roligt att höra Bengt.Ett nytt liv börjar för dig, ut och ta vara på det.

Tack för svar Jan o Klas.

0

Evus

19 apr 2008 kl. 09:13

Jättefina bilder Tina, som vanligt :-)

Och Grattis Bengt.

0

cicki T Belgien

19 apr 2008 kl. 12:04

Skål Bengt!

0

Enelie, Linköping

19 apr 2008 kl. 18:22

Skååål, Bengt!

0

Bengt Sandh

19 apr 2008 kl. 20:40

Nu mår jag bra och vill ta alla i famn och då menar jag ALLA!

SKÅÅÅL!!!

0

"JAS" Helsingborg

19 apr 2008 kl. 20:47

SKÅÅÅÅL! Bengt, och njut nu.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone