0 227 visningar

9 svar

Gissa?

Evus

19 apr 2008 kl. 09:17

Här kommer en bild, som ni kan få gissa på om ni vill.
Vem/vilka har varit framme här?
(det kanske är lätt)

(dom bor grannar med Tina N…om det kan vara till någon ledtråd :-)  )

0

Lena M

19 apr 2008 kl. 09:31

Inte en aning, kanske bäver ?

0

Bo Reyer

19 apr 2008 kl. 10:37

Det måste vara Kolsva-termiterna som tydligen har spridit sig.

0

Alf Pallin

19 apr 2008 kl. 10:53

Det är Älg som ätit av bark på asp

0

Evus

19 apr 2008 kl. 13:23

Bo Reyer var ju nära förstås:-))))

Nej, Lena har rätt, det är bäver.

Det var ett helt “bäversamhälle” (eller vad heter det?)som vi vandrade kring, med nerfällda träd och även att vi såg deras bon. Jätte intressant.

Vi såg inga bävrar dock, men dom såg nog oss har jag en känsla av
:-)

Trevlig lördag

0

GretheF Skåne

19 apr 2008 kl. 18:23

Va spänande det måste vara att få se

0

Bävrar!

Elisabeth Jansson

19 apr 2008 kl. 22:16

Hej!
Bävrar är nyfikena av sig men de sover oftast på dagen och är aktiva på kvällen och natten!

Tänk jag kunde skriva men inte sända mail tror jag!
Fick du svar Grethe?
Min dator har gått sönder!

0

Jan A, Uppsala

20 apr 2008 kl. 01:15

Jag säger som Alf, att det är älg (eller annat hjortdjur) som gnagt/skrapat av aspbarken - med tänderna i underkäken. Typiska spår! Däremot har bävern fällt!

0

Evus

20 apr 2008 kl. 11:19

Jaha…..ja där ser man. Jag litar både på Alf och Jan, ni är så naturkunniga.
Intressant, då kan man säga att bävern “hjälper”.....hjortdjuret.

Jag är glad att jag lade in bilden här, för då har jag, och kanske fler fått lära sig någonting nytt här i livet.
Detta är ett toppenforum :-))

0

Jan A, Uppsala

20 apr 2008 kl. 13:59

Evus, det är också ett sätt att stödufodra viltet vintertid - om du ersätter bävern med en människa som äger en aspdunge eller mer. Resultatet blir också TORR aspved!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone