0 1404 visningar

21 svar

svampkorg

Lena M

22 apr 2008 kl. 07:45

brukar diskuteras när säsongen kör igång. Såg den här i Jysk:s senaste reklamblad, hopfällbar och kostade 29.90

0

anithau

22 apr 2008 kl. 09:01

Jag har också sett denna typ av korg. MEN, jag tycker att den är för tung.
Har man problem med nacke och axlar är det jätteviktigt att korgen är lätt.

0

anithau

A-M

22 apr 2008 kl. 15:57

Då har du hittat alldeles för mycket -:) om korgen väger…

0

Lena!

Elisabeth Jansson

22 apr 2008 kl. 22:01

Hej!
Jag har en sådan korg tycker dem är sådär,den vill ibland “åka ihop” tyngden är inga problem.

0

Lena!

gunhild

22 apr 2008 kl. 23:21

Den där hopfällbara billiga korgen är bra att ha några stycken som reserv i bilen, bara att ta fram och fälla ut v.b.

0

Lena!

Lena M

23 apr 2008 kl. 08:25

Själv har jag en spån- och en pilkorg men tror att jag skall köpa en sådan hopfällbar och testa. Som reservkorg om inte annat som Gunhil skriver.

0

Lena!

Charina Halland

23 apr 2008 kl. 08:59

Tycker att de korgarna som har en grepe som går längs med korgen är allra bekvämast att . Har i värsta fall en gammal kundkorg från affären om det skulle bli mycket.

0

Evus

23 apr 2008 kl. 10:25

Ja här är en av mina “tjusiga” hopfällbara svampkorgar.
Väger “noll” och lätta att stapla i ryggsäcken som reserver.

0

Annette

7 sep 2008 kl. 20:57

Var har du inhandlat denna korg? Precis en sådan som jag letar efter….

0

Erik

7 sep 2008 kl. 21:00

Jag använder en strandväska, alltså en sådan där kraftigare tygkasse. Fungerar utmärkt och är behagligt att bära på. Mycket smidigare än en korg (och rymligare).

0

Totte Gbg

7 sep 2008 kl. 21:11

0

Erik

7 sep 2008 kl. 21:15

En utmärkt lösning borde ju vara en gammaldags kont, alltså en ryggsäck i hårt och styvt material. Någon som vet var man kan få tag i en sådan?

0

linús

15 dec 2009 kl. 14:40

snälla Eva vart har du köpt den, vi på naturkomapniet vill ha den i vårt sortiment, alla frågar, maila mig gärna store55@naturkompaniet.se /Linus
031-131360

0

"JAS" Helsingborg

15 dec 2009 kl. 15:10

Hej Erik och ni andra. Jag har 2 olika kontar men det funkar dåligt tycker jag. En är av spån och en av näver, de blir båda tunga av väta om det är väta ute eller om svampen är blöt och varje gång man skall böja sig ner för att plocka svamp så måste de tas av annars ramlar svampen ur eller så far de rundor inne i konten. Jag provade en gång att göra om en liten ryggsäck en hopfällbar med stol, bytte ut den befintliga säcken mot en som jag sytt i gasväv men den fastnade överallt och den funkade lika dåligt som kontarna förutom tyngden då. Numera arbetar jag enbart med “kundkorgar” oömtåliga, stabila, lätta, stapelbara när de är tomma men tunga när de är fulla med svamp :))

0

Rolf GT Olsson

15 dec 2009 kl. 17:11

De mindre varukorgar som finns på de flesta varuhus ,röda,gröna gula,syns även bra när du ställer ifrån dig korgen, kan du säkert förhandla dig till hos kassörskan/affärschefen eller som har hänt mig-jag har “glömt “att lämna ifrån mig korgen i kassan, Shit happens!
Lycka till!
PS. Lägg ett par tidningar i korgen så har du både botten&lock!Man får också plats med 3 st.2 liters glasslådor med lock eller jordgubbs-papplådor.

0

svampkorg-länk

tips

15 dec 2009 kl. 18:55

0

Gamlazonen

16 dec 2009 kl. 23:51

Lenas korg från Jysk ser likadan ut som varukorgarna på Bauhaus, men de är röda. Funkar kanon som reserv hopfälld i bilen, båten osv. där de inte tar någon stor plats. Bärhandtagen är lite ömtåliga o bryts lätt av innan man lärt sig hur de hanteras.

0

svamp korg plast?

Gammal Modig

17 dec 2009 kl. 11:33

Kan korg vara plast? Är inte korg korg?
Spån? Organiskt material?

0

svamp korg plast?

"JAS" Helsingborg

17 dec 2009 kl. 21:06

Tja, du kanske har rätt det är ju organiskt när man “får korgen” oxå:) Men en kundkorg är väl en korg det med fast den är av plast, en plast korg helt enkelt!

0

svamp korg plast?

Ny modig

18 dec 2009 kl. 22:04

Plastkorgarna från Ica-maxi är perfekt, om man råkar få med sig nån hem av misstag.

0

svamp korg plast?

"JAS" Helsingborg

18 dec 2009 kl. 23:09

Jag snackade med butikschefen på Willys, först var det inga problem att få köpa 2 st.sedan ångrade hon sig så jag fick dem i stället, så går det när man är stamkund och snackar med personalen varje gång man handlar:) Ärlighet varar längst;)

0

svampkorg/LINUS

Evus

19 dec 2009 kl. 12:56

Du har mail.
:-)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone