tycker jag de här träden visar. De kämpar vidare hur motigt det än verkar. Nu är våren här och de ska snart stå i full prakt med blad och blom. De är som vi fulla med kämpaglöd.Jag ska gå tillbaka dit till den gamla trådgården när det blommar, den är underbar nu så......
Det botde finnas vårmusseroner där.
Ha en skön fredag och kommande helg.
Tyvärr vet jag inte åldern ännu. Har inte längre än 3 km dit och är inte helt obekant med markägaren, han borde ju veta. Helt säkert att de är gamla, det finns bara några stenar kvar av boningahuset.Så fort det passar släpper de ut kreatur och då är det inte lika kul att gå där. Men det är tack vare djuren det är så öppet och vackert.
Lite mera bilder från smultronstället.
Hej!
Nu har jag äntligen fått några bilder från en ihålig ek som växer nära Hjälmarsbergs gård öst om Örebro.
Legenden säger att en jägare rökte ut en räv som försökte gömma sig i eken.
Då brann hela innandömet ur och eken blev stående som en jättestor
ihålig pelare.
Men livskraft fanns! Än idag så lever en bräcklig remsa under den bark som sitter kvar på ekens nordvästra sida och i toppen grönska varje år några grenar…som om en liten ek håller på att växa upp ur den stora!
Det är fantastiskt, liksom upplevelsen att stå inne i det sotsvarta innandömet…
foto: Jan Nirving
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.