0 325 visningar

7 svar

Vinterskål Nada

gunhild

26 apr 2008 kl. 20:37

Jag har varit och tittat på dina vinterskålar. Har du rapporterat dem till Artportalen? Det borde du göra!
Jag har rapporterat min skivticka.
Jag tog en kvällspromenad efter älven från Backen kyrkan ner mot stan. Vilka härliga kvällar vi har nu.

0

gunhild

1 maj 2008 kl. 20:22

Lyfter den här tråden hoppas Nada läser.

0

Vinterskål Nada-Gunhild

NadaL, Umeå

1 maj 2008 kl. 21:43

Jag har rapporterat mina vinterskålar redan den 25/4.

0

gunhild

2 maj 2008 kl. 08:07

Jag kan inte hitta dem på Artportalen. Har du själv varit inne så du kan ge mig en länk?

0

Vinterskål Nada-Gunhild

NadaL Umeå

2 maj 2008 kl. 08:41

Jag förstår inte varför är det så viktigt för dig att se min rapport av vinterskålar?Dom har varit både som dagens fynd och veckans fynd tillsammans med dina skivtickor och dom finns i mina obs. Hur du hitta dom vet jag ej.

0

Irene A

2 maj 2008 kl. 09:45

De verkar finnas där, men som dolda fynd. På utbredningskartan finns pricken vid Umeå (2 fynd):
http://www.artportalen.se/plants/uttag_karta.asp?art=1634&art_leaf=True

0

Vinterskål Nada-Gunhild

NadaL, Umeå

2 maj 2008 kl. 11:54

Nu,förstår jag inte var är du ute efter Gunhild.Anitha har visat dig platsen och du fotade vinterskålar.

0

gunhild

2 maj 2008 kl. 14:48

Tack för att jag fick se vinterskålarna Nada.
Jag tycker det är roligt att se på Artportalen att du hittat dem i våra trakter.
Jag går in på Artportalen och visa fynd. Sen kan man bestämma vilken svamp man vill se och då får man upp alla fynd som gjorts av just vald svamp under flera år. Då vet man ju sen om det är något sällsynt (ej rapporterat)för våra trakter som man hittat.
Du ska vara stolt över att du hittat den. Du kanske har prickat i att det ska vara dolda fynd så att ingen annan ska kunna hitta dem. Vore också kul att se bild på den.
Har du förstått vad jag är ute efter?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone