Jag har varit och tittat på dina vinterskålar. Har du rapporterat dem till Artportalen? Det borde du göra!
Jag har rapporterat min skivticka.
Jag tog en kvällspromenad efter älven från Backen kyrkan ner mot stan. Vilka härliga kvällar vi har nu.
De verkar finnas där, men som dolda fynd. På utbredningskartan finns pricken vid Umeå (2 fynd):
http://www.artportalen.se/plants/uttag_karta.asp?art=1634&art_leaf=True
Tack för att jag fick se vinterskålarna Nada.
Jag tycker det är roligt att se på Artportalen att du hittat dem i våra trakter.
Jag går in på Artportalen och visa fynd. Sen kan man bestämma vilken svamp man vill se och då får man upp alla fynd som gjorts av just vald svamp under flera år. Då vet man ju sen om det är något sällsynt (ej rapporterat)för våra trakter som man hittat.
Du ska vara stolt över att du hittat den. Du kanske har prickat i att det ska vara dolda fynd så att ingen annan ska kunna hitta dem. Vore också kul att se bild på den.
Har du förstått vad jag är ute efter?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.