:( inte en vårmusseron så långt ögat kan nå.
Kollade stället på gården, Fornkullen och gräsmattorna vid Hässelby slott. Vågade inte gå så långt upp på kullen, det är lite livat där uppe just nu.
Gräsmattorna vid slottet var ganska nyklippta, ev innan Valborg, kan det ha ngn betydelse för svampen?
Kollade under kvällen några andra ställen med vårmusseroner men det blev inga fler napp. Jag ska kolla utanför Stockholm imorron.
Geraldine, är du säker på att det är vårmusseron i dina häxringar? Det är kanske häxringar där det kommer nejlikbroskskivlingar!
Jag har ett säkert ställe med vårmusseron till här i Solna. Kommer svamparna där lovar jag att du får plocka dem.
Svampturen till Örbyhus gav ganska bra resultat. Plockade 4,7 kg rensad vårmusseron och några torra toppmurklor.
Var idag och kollade här i Solna, men vi får vänta några dagar. Man har klippt varenda gräsplätt här och kört sönder en hel del vårmussseroner. Du får min e-postadress och mobilnr. så kan vi höras via dom kanalerna.
dieter.endom@bredband.net
mobnr 070-603 12 99
Gårdagens svampkörd
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.