Ska försöka få till en tur till en av mina fyndplatser för vårmusseron inom kort, hoppas inte de nyutsläppta kossorna käkat upp dem eller trampat i häxringrna bara…
Senast jag passerade stod en envis ko mitt på vägen så jag fick agera cowboy och sen meddela ett par poffs i yrket som jobbade på gården.
Tja blev det inga i juni så är det kanske för sent nu eller vad tror ni?
I morgon ska jag försöka ta mig ut och leta men jag tror mer på annat än vårmusseron nu.
Både champinjoner och soppar verkar vara på gång och det har ju även synts kantareller i rapporterna!
Geraldine! Vårmusseronerna dök aldrig upp! Vad beträffar kantarellerna så ska du inte ha för stora förhoppningar. Jag gjorde en snabbkoll på eftermiddagen idag, men det är fortfarande alltför torrt i skogen. Jag har aldrig varit med om ett sämre svampår, då jag de senaste 10 åren alltid ätit nyplockade kantareller vid midsommar. Men hoppet är det sista som överger människan, så lycka till!!!
Hör gärna av dig på dena tråd ang. resultatet.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.