I dag när jag i min ensamhet vandrade runt i skogen skrämde jag först upp två rådjur.
Sedan så råkade jag se att det lyste rött i marken. Det var scharlansskålar överallt.
På kvällen var jag och Nada dit igen. Vi hittade säkert 100-150 skålar i alla stadier. Helt otroligt.Det finns säkert mer.
Grattis Anitha du fick visst blodad tand i går. Ta och rapportera till Artportalen och lägg in din fina bild. Dom du hittade växer ju också en bit från älvdalen där den hittats tidigare. Och du, nu vet jag var berget ligger där dom hittat både trådticka, lackticka och ullticka. Vi gör väl en utflykt?
Tack Anitha, det blir spännande att träffa gamla och nya svamp(vänner)konsulenter. Fick i dag ett examensarbete om fläckkantarellen men har inte hunnit studera den.
Tack, jag titta gärna (och fota)på scharlakansskålarna och gärna på era trollhänder om de finns kvar.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.