0 197 visningar

7 svar

Till Gunhild!

Sofia, Skåne

10 maj 2008 kl. 01:18

Se tråden JAS eller någon annan!

0

Till Sofia.

gunhild

10 maj 2008 kl. 11:30

Hoppas du blev hjälpt med receptet i Jans tips vilket jag tror stämmer ganska väl med mitt recept. Man kan ju själv välja hur mycket rabarber, socker resp. morötter man vill blanda i. Jag brukar inte göra så stor mängd och då behövs inget konserveringsmedel heller.
Lycka till. Ni har väl sommar nere hos er i Skåne, här ligger en och annan snödriva kvar i skogen på skuggsidan, men det händer mycket varje dag, det går bara för fort, man hinner nästan inte med.

0

Till Sofia.

gunhild

10 maj 2008 kl. 11:44

Lite rivet citronskal och rosepeppar förhöjer smaken.

0

Till Sofia.

Robban

10 maj 2008 kl. 12:26

Lite mer norr över Oskarshamn,
men visst är det sommar här för tillfället. Det var 21 grader varmt
vid kl,1100.

0

Sofia, Skåne

10 maj 2008 kl. 19:47

Tack Gunhild och Jan för alla tips om marmeladen. Jag får prova mig fram. I ett av recepten skulle man inte ha något vatten, men då tror jag att den bränner vid, så jag kör nog med en skvätt, men inte för mkt, då blir den för lös.

Här har det varit hett idag, nu ska jag laga mandelglass.

0

Robban

10 maj 2008 kl. 20:35

Har läst att man har smör i slutet
på en del recept. Tror det är för att inte bränna vid. Och tack så jätte mycket för hjälpen.

0

Robban!

Sofia, Skåne

11 maj 2008 kl. 02:38

Om man har i smör, får man äta upp marmeladen relativt snabbt för att smöret härsknar. Annars håller ju marmelad länge.

0

Robban!

Robban

11 maj 2008 kl. 07:54

Tänkte inte på det Sofia, du har helt rätt. Bra och tack

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone