Hoppas du blev hjälpt med receptet i Jans tips vilket jag tror stämmer ganska väl med mitt recept. Man kan ju själv välja hur mycket rabarber, socker resp. morötter man vill blanda i. Jag brukar inte göra så stor mängd och då behövs inget konserveringsmedel heller.
Lycka till. Ni har väl sommar nere hos er i Skåne, här ligger en och annan snödriva kvar i skogen på skuggsidan, men det händer mycket varje dag, det går bara för fort, man hinner nästan inte med.
Tack Gunhild och Jan för alla tips om marmeladen. Jag får prova mig fram. I ett av recepten skulle man inte ha något vatten, men då tror jag att den bränner vid, så jag kör nog med en skvätt, men inte för mkt, då blir den för lös.
Här har det varit hett idag, nu ska jag laga mandelglass.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.