Om det handlar om att visa tickan, kvittar det hur bilden är skuren. Där handlar det om att visa upp det arttypiska. Men vill man skapa en visningsbild, för bildens skull, tex tävlingsbild, är beskärningen viktig. Som jag skrev tidigare, göra en bra bild ännu bättre.
Det var bara ett tips, inte menat som kritik.
Tina!
Jag känner ingen kritik från din sida. Jag förstår precis vad du menar och jag håller med dig. Det är så mycket jag vill lära mig. Så, det andra kommer när det är tänkt. En sak är säker, en helt ny värld har öppnat sig för mig. Har aldrig varit med om att en vinter gått så fort och varit så givande.
Att jag är en stor beundrare av dina bilder är väl känt. Anledningen till att jag visar denna bild, är att när jag tittar på den så får jag en känsla av harmoni och lugn, den bara flyter in i mig.
Ha det så bra, allihopa, alla beskurna och icke beskurna.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.