Mitt första försök att lägga in bilder här på forumet, så ha överseende. Skulle det funka vill jag tillägna eldsjälen Roger Ekström med medarbetare bilderna. Att förvandla detta “avloppsdike” till en produktiv å och ett fantastiskt stycke natur kräver en eloge.
Mvh Stefan
Tack så hemskt mycket. Inspirationen man får på det här fantastiska forumet fick mig att överge min älskade 36:mm stofilkamera för ett digitalt dito. Tyvärr blev det inga svampbilder men jag var bara tvungen att se hur det här skulle funka, man är ju ingen datanörd precis :)
Tina här i trakten kallar vi det för, och det gör säkert ni med, Rå ål och då brukar den fortfarande vara olagad eller kanske inte ens fångar. Men man kanske inte skall vara för rå i skämten. Fina bilder Stefan och visst är det ett fantastiskt arbete som har lagts ned på detta vattendrag som du så riktigt påpekar var ett kloakdike på 70talet men numera tillhör de finaste lekvattnen gör Lax och öring i Skåne. Vi kanske ses där i Råådalen en dag.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.