0 219 visningar

8 svar

Dagens vad??

Stefan HBG

22 maj 2008 kl. 17:59

Vad kan detta vara?
Taget på dagens Råådalspromenad.

0

Stefan HBG

22 maj 2008 kl. 18:22

Här är några till. Vilken blomma någon som vet?
Visst är det grööönt :)

0

Stefan HBG

22 maj 2008 kl. 18:24

Oj, glömde ju bilderna!!

0

Jan A, Uppsala

22 maj 2008 kl. 18:52

Den blommande löken är troligen Allium aflatunense. Tickan tar du på vad den har på hatten!

0

Stefan HBG

22 maj 2008 kl. 18:57

Ok,tack Jan. Hoppas jag inte ljuger om jag påstår att det är en fjällticka. Hittade den i Nordstedts. Har ju bara vara intresserad av den vanliga matsvampen förut, så det här är ett nyfunnet intresse. KUL
Mvh Stefan

0

Välkommen Stefan

gunhild

22 maj 2008 kl. 22:05

Välkommen till gänget! (som letar svamp året om, vedlevande även på vintern). En varning bara, man blir lätt lite galen.(i tickor)

0

Gunhild

Stefan HBG

22 maj 2008 kl. 22:14

Förstår vad du menar :)

0

Stefan

"JAS" Helsingborg

22 maj 2008 kl. 22:37

Ja jag får väl oxå så klart säga välkommen i gänget, är inte själv så jäkla gammal här men som gunhild säger, rätt som det är är man galen. Vi som bor här i södern har fördelen att vi har en del andra “vintersvampar” alltså inte bara tickor. Själv har jag plockat så mycket matsvamp i vinter så jag har tills det är dags i nov. igen. Jäkligt fin Fjällticka, jag kanske ser den i morgon, planen är en lång promenad från Raus kyrka och uppströms.

0

JAS

Stefan HBG

22 maj 2008 kl. 22:53

Hej å tack JAS.Har själv plockat mycket vinterskivling i år. Tyvärr saknar jag din musslingradar, men det kommer väl. Visst är fjälltickan fin, den växer alldeles intill gången mellan Görarpsdammen och Gantofta. Du kan inte missa den.
Mvh Stefan

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone