massor med toppmurklor ! torkade från kanada 30 grams førpackningar nedsatta från 49.95 dkr till 5.95 då sista førsæljningsdatum var 30 maj 08.
givetvis køpte jag alla 20 førpackningarna som fanns. alltså 600 gram torkade toppmurklor till 120 dkr. det kallar jag ett bra svampfynd !!
lena m, bæst føre datum på torkad svamp bekymrar mig inte det minsta !
det ær bara sådant som byråkrater på olika lænders livsmedelsverk går upp i. jag gissar att de ær plockade våren 07 då de funnits i svampyllan sedan i høstas och ær førpackade i danmark av en dansk svampgrossist.
och alltså før 2 dagar sedan kosatade de 49.95 asken och nu 5.95 asken och alltså lena m, helt ærligt inte blir torkad svamp bara obrukbar øver en natt før att byråkraternas bæstføredatum gått ut ???????
Torkad svamp håller sig förvisso i många år men det låter lite märkligt att de rear ut dem för en så ringa penning om de är plockade -07 ?
Ja huvudsaken är att de smakar gott och att du känner dig nöjd. Jag har “spiset” kycklingefile/ris med rökslöjskivling och färska toppmurklor nu till middag.
lena m. dom ligger alltså i færskvarudisken packade i små søta flætade korgar med plast øver och de har bara legat dær sedan i høstas, och du vet ju precis som jag att livsmedelsinspektører ær allergiska mot allt med bæst føre datum ! men alltså bæst føre datum på torkad svamp. man tar sig alltså før pannan, men jag ær givetvis nøjd eftersom mitt enda toppmurklestælle vuxit igen och mer liknar en djungel sean 5-6 år och inte tillstymmelse till toppmurkla !
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.