0 410 visningar

17 svar

årets bæsta svampfynd

Trompette des Morts

23 maj 2008 kl. 16:53

massor med toppmurklor ! torkade från kanada 30 grams førpackningar nedsatta från 49.95 dkr till 5.95 då sista førsæljningsdatum var 30 maj 08.

givetvis køpte jag alla 20 førpackningarna som fanns. alltså 600 gram torkade toppmurklor till 120 dkr. det kallar jag ett bra svampfynd !!

0

Maric

23 maj 2008 kl. 17:04

ÄSCH!!
Vadå årets bästa svampfynd?
Visst är det ett fynd i sig.
Men jag kallar svampfynd om svampen jag hittar i skogen, inte i affären!
:-)))

0

Trompette des Morts

23 maj 2008 kl. 17:14

nå maric, toppmurklor væxer inte direkt i skogen ! och hur många toppmurklor har du plockat i år då.....ss.

vet att du bara ær avundsjuk på mitt fynd på salling i dag !!

0

Jan A, Uppsala

23 maj 2008 kl. 17:17

Grattis, så mycket toppmurklor har jag aldrig sett!

0

Maric

23 maj 2008 kl. 17:29

Hur många toppmurklor jag plockat?
Svar: Inga

Om jag är avundsjuk?
Svar: Nej.

Varför?
Svar: Jag äter inte toppmurklor.

0

klas jaederfeldt

23 maj 2008 kl. 17:32

grattis

0

Trompette des Morts

23 maj 2008 kl. 17:32

varfør æter du inte toppmurklor ??????

0

Lena M

23 maj 2008 kl. 17:33

Blir lite fundersam, om bäst före datumet går ut 30 maj -08, vet du när de är plockade ?
Visst var det billigt , men ?

Kanske inte i direkt skog men i skogsbryn har jag hittat, någon gång på kalhygge och i en gammal syrenberså.

0

Trompette des Morts

23 maj 2008 kl. 17:34

kanske skulle sagt att de ær kanadensiska, men det gør væl knappast det hela sæmre, eller ??

de doftar vidunderligt nær de nu ær blætlagda i vatten før att sedan gå vidare i en græddsås med bong kalvfond och færsk fransk estragon !!

0

Trompette des Morts

23 maj 2008 kl. 17:43

lena m, bæst føre datum på torkad svamp bekymrar mig inte det minsta !

det ær bara sådant som byråkrater på olika lænders livsmedelsverk går upp i. jag gissar att de ær plockade våren 07 då de funnits i svampyllan sedan i høstas och ær førpackade i danmark av en dansk svampgrossist.

och alltså før 2 dagar sedan kosatade de 49.95 asken och nu 5.95 asken och alltså lena m, helt ærligt inte blir torkad svamp bara obrukbar øver en natt før att byråkraternas bæstføredatum gått ut ???????

0

gunhild

23 maj 2008 kl. 17:48

Smaklig måltid och grattis!
Jag ska ut och plocka stenmurklor i morgon.

0

Tina Nordberg

23 maj 2008 kl. 18:00

Fick du leta länge?

Grattis.

0

Mossning

23 maj 2008 kl. 18:07

Stort grattis och JA, JAG ÄR AVUNDSJUK!!!!

0

Lena M

23 maj 2008 kl. 18:29

Torkad svamp håller sig förvisso i många år men det låter lite märkligt att de rear ut dem för en så ringa penning om de är plockade -07 ?
Ja huvudsaken är att de smakar gott och att du känner dig nöjd. Jag har “spiset” kycklingefile/ris med rökslöjskivling och färska toppmurklor nu till middag.

0

Trompette des Morts

23 maj 2008 kl. 18:49

lena m. dom ligger alltså i færskvarudisken packade i små søta flætade korgar med plast øver och de har bara legat dær sedan i høstas, och du vet ju precis som jag att livsmedelsinspektører ær allergiska mot allt med bæst føre datum ! men alltså bæst føre datum på torkad svamp. man tar sig alltså før pannan, men jag ær givetvis nøjd eftersom mitt enda toppmurklestælle vuxit igen och mer liknar en djungel sean 5-6 år och inte tillstymmelse till toppmurkla !

0

Sussie

23 maj 2008 kl. 19:00

Grattis till ett sådant fynd i affären!! Jag önskar att det fanns sådana fynd i vår affär med. Ha en njutningsbar med den goda svampen. Ha det gott så länge.

0

Trompette des Morts

23 maj 2008 kl. 19:57

stort tack till dig sussie !!

0

Trompette des Morts

25 maj 2008 kl. 16:25

hur vanlig ær egentligen toppmurkla i sverige ??

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone