0 381 visningar

17 svar

per d/trompette des morts

Bengt Sandh

23 maj 2008 kl. 18:42

Smart herre den där per d/Trompette des Morts. Krikorev stänger hans IP-adress gång på gång för att han inte klarar av att medverka i forumet enligt gällande regler. I ett av hans senaste inslag kunde jag till min stora förskräckelse läsa att ovannämnde herre önskade “att Bengt Sandh skulle brinna i helvetet för evigt”. Detta togs ganska snabbt bort men det hann ändå ställa till stor skada för mig och min familj.

Nu är han tillbaka igen fast han vet att han är “persona non grata”. Bäva månde alla forumdeltagare för denne marodör, snart kommer fler att drabbas av honom. 

Nu lämnar jag forumet och återkommer inte förrän Krikorev har kommit på en lösning där det blir omöjligt att allvarligt kränka människor offentligt. En sådan lösning är på väg i sommar har han lovat så jag avvaktar tills dess.

0

Joachim Krumlinde

23 maj 2008 kl. 19:44

Bengt, om du låter bli att svara honom, så slutar han också att mobba dig.

0

Trompette des Morts

23 maj 2008 kl. 20:06

bengt nu skall vi bena ut det hær lugnt och sakligt.

jag blev avstængd av moderator før ca tre veckor sedan med en avstængning varandes till 20 maj !

bakgrunden till min avstængning var att du av någon oprovocerade anledningfann det lustigt att kalla mig internet troll.

jag svarade så på det och førklarade bakgrunden till våra stændiga bråk, den pedofilvits som bo reyer publicerade hær før snart 2 år sedan. och som absolut inte hade på ett svampforum att gøra utan mer som ett inslag i ett samtal mellan 2 gaggiga gubbar øver en avslagen ljummen lættøl.

detta føranledde dig så att køra osmakligheten i repris.

och bengt du framstår knappast i någon god dager då jag anser det som synnerligen osmakligt att publicera dylika alster hær nær i stort sett hela sverige sørjde Engla som blev ett tragiskt offer fær en mørdare med uppenbara pedofila intressen.

bengt ! du tycks sakna allt vad savoir de faire heter !!

men du skall ha min ursækt før att øvriga delar av din familj kommit till skada !!

hoppas sannerligen att dom inte brænde sig allvarligt…...

0

Bengt Sandh

23 maj 2008 kl. 20:09

Joachim, den metoden har jag prövat och den fungerade inte på något vis. Nu är det inte bara jag som har drabbats, det är många här på forumet som har blivit förnedrade av denne man. Jag är bara en i mängden men de flesta tar inte ställning MOT honom utan jamsar bara med.

Det är min åsikt att man inte kan stillatigande se på när någon beter sig på ett sätt som går långt över gränserna. Det handlar om civilkurage, mina vänner, att våga stå upp mot de negativa strömningar som vissa människor sprider omkring sig. Jag är en av dem som vågar ta ställning.

0

Bengt Sandh

23 maj 2008 kl. 20:26

Per d!
Problemet är att Krikorev tror på mänskligheten och ger dig chans på chans och det ska han ha all heder av men när det gäller dig visar han inte civilkurage nog att stänga av dig för all framtid.

Vad som mest förvånar mig är att du inte tar lärdom och börjar uppföra dig som folk. Om du gjorde det skulle allt vara frid och fröjd men du är hal som en ål och skickar in ett antal trevliga inlägg och plötsligt, framför allt på helger, så beter du dig som en demon.

0

Trompette des Morts

23 maj 2008 kl. 20:36

bengt !

jag ser att du fortsætter att førtala mig trots att du lovade att hålla dig borta tills just sådant som du håller på med stoppas hær på forumet !

bengt ! visa nu lite savoir de faire så skall du se att att går bra, brænnsår till trots .......ss

0

Lena M

23 maj 2008 kl. 20:38

Jag håller med Joachim, svara inte på inlägg som du känner dig kränkt av.
Men jag har försökt och flera med mig att bemöta honom med medmänsklighet och tar han inte det så är han defenetivt ute ur leken. Hur många chanser får man igentligen ???
Tror inte på onda och goda människor men något har gått snett och denna duell har pågår i månader/ år kanske och står och stampar på samma ställe ???

0

Bo Reyer

23 maj 2008 kl. 20:50

Eftersom du per d blandar in mig i denna diskussion kan jag inte låta bli att bemöta dig. Det du kallar en “pedofilhistoria” har aldrig någonsin varit något annat än en helt oskyldig barnhistoria, oavsett vad du försöker göra det till. Kan du inte inse det!

Till Bengt S vill jag bara säga: Låt dig inte nedslås av den galne dansken! Om vi alla på forumet går tillsammans i det här kan vi kanske få bort honom för tid och evighet. HALLELUJAH!!

0

Trompette des Morts

23 maj 2008 kl. 21:21

bo reyer ! jag ser att æven du færtalar mig genom att kalla mig den galne dansken ! inte speciellt søtt gjort av dig, eller ??

och vad har førøvrigt kondomer att gøra i det som du kallar en oskyldig barnhistoria ????

nej du bo !! nada och intet och du visar precis som bengt att du saknar all form av savoir de faire !!

0

Robban

23 maj 2008 kl. 21:58

Skulle kunna göra ett jätte inlägg.
Men orkar inte , i mina ögon har ni lite rätt och lite fel. Men framför allt så är ni jädrigt envisa. Inget fel med de, utan det ingen Utveckling. men i bland måste men svälja och förlåta

0

BaWa

23 maj 2008 kl. 22:07

Det sägs många kloka saker på skämt, men det är ingenting mot de dumheter som sägs på allvar.

0

Trompette des Morts

23 maj 2008 kl. 23:38

så hoppas jag sannerligen att inte behøva ægna mer tid åt at hålla styr på bengt och bo !

svampsæsonen nærmar sig ju, æven om torkan hær ær illavarslande. inget regn prognosticerat kommande vecka heller så då ær det 4 veckor av torka.

men som væl ær har man ju bunkrat upp ordentligt med torkade toppmurklor…..

0

BaWa

24 maj 2008 kl. 00:13

Om inte du mår bra finns det andra som gör det…..

0

Robban

24 maj 2008 kl. 00:22

Det är rätt inställning Trompette.
Läste ditt andra inlägg! Esragon kommer jag i håg rätt är det, danska för dragon?

0

Trompette des Morts

24 maj 2008 kl. 00:41

tack robban ! jo estragon ær det namn som anvænds i danmark før det som i sverige ibland kallas før dragon. estragon ær æven det franska namnet om jag inte har helt fel.

men sen ær det viktigt att skilja på rysk estragon och fransk estragon. den ryska ær i stort sett oætlig, smakar græs. men saluførs likvæl som frø av bla weibulls vilket jag anser ær en skandal.

sjælv odlar jag den franska som ær flerårig. min planta ær inne på 5 året nu i væxthuset.

0

r

24 maj 2008 kl. 01:13

Håller med dig om skillnaden om rysk och fransk Dragon. Tror faktiskt att Engelsmännen använder namnet Estragon. För övrigt så är det väll tur att vi har datum märkning! Hur skulle vi annars kunna göra bra affärer!

0

Robban

24 maj 2008 kl. 01:14

Det är jag som skrivit r

0

Trompette des Morts

24 maj 2008 kl. 10:51

visst robban ! nitiska livsmedelsverk har gjort att man sparat många skøna 1000 lappar, och inte har man blivit sjuk av det. huvudsaken ær ju att man undviker butiker som byter datum nær det bærjar bli gammalt, typ ica !!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone