Tänkte bara kommentera några av bilderna.
Dynan på hägg borde vara björkdyna.
“Skumtickan” är en slemsvamp, eventuellt stubbsmet, Brefeldia maxima.
Tickorna (eller vad det nu är) på pilträdet behöver mer närgångna bilder. Så länge det inte går att avgöra om de har porer, skivor, fot osv, utesluter jag inte gamla fjälltickor heller.
Hej Irene A* Ja det är säkert björkdyna, tickorna eller vad det är på pilen på andra sidan ån är nog inte Fjälltickor, det gick att se lite bättre utan kamera, jag såg inge tecken på fläckiga eller ojämnt färgade ovansidor på hattarna, de såg heller inte “gamla” ut, får väl se nästa gång, ev. tis. om jag kommer över på den sidan. Stubbsmetet, (är det en vanlig svamp) hur lång tid tar det innan det ändrar karaktär. Är på turné i helgen hemma mån, tis, sedan är det Västervik som gäller fram tills den 10/6. Tack för hjälpen. Har du käkat Svavelticka?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.