I dag tar ni väl en fridag och ger er ut på svamp/natursafari! Jag har just återkommit från en premiärtur på sjön (Stavarträsket). Det blåste nordlig vind och plastbåten for hit och dit men väl framme vid målet, den gamla granladan på näset blev jag rikt belönad för mitt slit. Rosentickorna fanns där och nya hade kommit. Kan tyvärr inte visa nån bild eftersom jag glömt sladden hemma.
Mina barns mor blev bjuden på en stillsam skogspromenad, bl.a. till vårmusseronerna, småningom också på bräckt laxkotlett med nässelstuvning och ffa, stekta, dagsfärska vårmussar (och ett bra, vitt vin). Hon klagade inte!
De flesta småmussarna fick stå kvar på tillväxt, RISKFRITT, för vem mer är så galen som jag - plockar dem i SKOGEN?
Lovande!
Även jag vill gratulera alla mammor idag. Men glöm inte bort de pappor som gör livet glatt för sina små telningar! Det finns många sådana personer i vårt avlånga land, vilka lätt glöms bort. Varför inte införa en föräldradag i stället för mors och farsdag som endast gynnar handeln!
bo, och vad ær det før fel på att gynna handeln ?? det ger momsintæketer till staten och skapar arbetstillfællen !
och det står ju var och en fritt om man vill fira mor med en egenhændigt gjord teckning eller blomster man plockat på en hand, eller hur ?
sjælv ær jag glad om jag slipper en slips på fars dag !!
Jag är far till fyra barn 20,22 samt 31 år och jag är dessutom plastfarfar till två fickor på 12 och tretton år. De sistnämnda betyder egentligen mer än mina egna, då dessa ännu inte hunnit bli så “självständiga” som mina. Jag tycker fortfarande att vi borde ha en egen dag,Pappa, Mamma, Mormor, Morfar, Farmor, Farfar eller vem som helst som har en nära relation till barn.
Vi är värda en ickekommersiell dag!
Puss o kram alla mammor för att ni står ut med alla gnälliga gubbar:) Själv nöjer jag mig med att se mina barn växa och lära sig saker och extra glad blir jag när jag ser att jag har lärt dem något gott. Ingen slipps på farsdag som jag inte vill fira men mor är tycker jag värd en egen dag.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.