0 242 visningar

4 svar

En jungfruslända i konsten

"JAS" Helsingborg

25 maj 2008 kl. 20:00

Jan A hjälpte mig med denn arten, det var en hona och här kommer en hanne. Och så skulle det vara kul om någon viste vad jag har i tråden “Gissa blomman, viken bagge?” Blomma nr.2 vet jag men vet ni, den är sig inte riktigt lik.

0

Jan A, Uppsala

25 maj 2008 kl. 20:44

Det är rätt vanligt med “dubbelblommande” Geum rivale.
Men kan du min “Linneansk gissebuske”?

0

"JAS" Helsingborg

25 maj 2008 kl. 21:32

Äsch, du är för bra Jan. nej jag har funderat och slagit lite i böckerna men jag går faktiskt bet på den. Om det är någon ursäkt så stack jag till Växjö i går middag, riggade vår stora hinderbana på Växjö universitet för en “grisfest” där ingen och då menar jag ingen av de ca, 3 500 ungarna kan stå på ett ben mer än 0,5 sek. Slog igen 2,15 i natt och var uppe kl.7, kom tillbaks till HBG 14,30 och man är ju ingen ungdom längre så lite trött är jag och har just fått en liten virre i kroppen. Men din buske är klurig. Kan du min Skalbagge då ?

0

Jan A, Uppsala

25 maj 2008 kl. 22:00

Menar du den stora kardinalbaggen?
Eller nån annan?

0

"JAS" Helsingborg

25 maj 2008 kl. 22:21

Nej det var kardinalbaggen jag menade, alldeles för lätt för er här, nästa gång skall jag fråga sambon, hon har ingen koll alls.:))

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone