Idag hittade jag ett nytt smultronställe. Det blev några svampar och för mig en ny till samlingen nämligen Bäckspik och jag är säker på att de växte på granved. Det kommer en del bilder på svamp som ni känner väl till och så kommer det lire ögongodis. I morgon åker jag till Västervik på 12 dagar och om inte det trådlösa är klart så hörs vi inte på ett tag, så då är det väl lika bar att önska er några härliga veckor.
Ok Irene, det ser jag ju nu när jag inte har så brottom utan kollar ordentligt i literaturen. Jag har en lite suddig bild och på den finns det en svamp som aviker lite från de andra. Är det ett äldre ex.eller en bäckspik men spiken ser ju ännu blekare ut. Vad säger du om tickan på gran då?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.